کد خبر : ۷۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
«خودروکار» وضعیت بازار خودرو در تابستان را بررسی می کند؛
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه حجم قابل توجهی از نقدینگی بازار خودرو در پیش فروش های اخیر صرف شده است، گفت: به واسطه حجم تقاضا در بازار خودروهای دست دوم، این بازار نسبت به سال گذشته افت آنچنانی را در تابستان تجربه نخواهد کرد.
حسن کریمی سنجری در گفت و گو با خبرنگار «خودروکار» در رابطه با بازار خودرو در تابستان اظهار کرد: بخشی از تقاضای بازار خودرو در تابستان به واسطه پیش فروش های اخیر جذب شده است.

او با بیان اینکه ورود خودروهای جدید به بازار تابستان، حجمی از تقاضا را از آن خود کرده است، افزود: بازار شرایط ثابتی دارد و به تدریج تقاضا به بازار وارد می شود و نقدینگی در اختیار شرکت های خودروساز قرار می گیرد.

این کارشناس بازار خودرو یادآور شد: زمانی که بخشی از نقدینگی صرف پیش فروش ها می شود، تا حدودی بازار دست دوم با افت روبرو می شود اما با توجه به میزان تقاضای قابل توجه در بازار دست دوم، نمی توان افت محسوس تقاضا نسبت به سال گذشته را متصور بود.

کریمی سنجری در رابطه با بازار خودروهای وارداتی خاطرنشان کرد: واردات خودرو در ماه های گذشته روال خود را داشته و هر زمانی که مدل به روز خودروهایی که واردات روتین را به کشور داشته اند، مدل به روز در بازار ایران حضور داشته است و در رابطه با تاثیر انتخابات بر بازار خودرو، می توان گفت، بازار خودروهای وارداتی از نتیجه انتخابات تاثیر آنچنانی دریافت نکردند.

او افزود: انتخابات ریاست جمهوری بیشتر در زمینه مشارکت خودروسازان تاثیر گذار است، زیرا در زمینه مشارکت شرکت مادر باید در ایران سرمایه گذاری انجام دهد و در بحث واردات شرکت مادر نیازی به سرمایه گذاری مستقیم ندارد و قبل از ارسال خودرو به ایران مبلغ خودرو را دریافت کرده است.

این کارشناس بازار خودرو گفت: نقدینگی بازار خودرو در یک محدوده مشخص گردش می کند و زمانی که پیش فروش خودروهای داخلی انجام می شود و نقدینگی به این سمت حرکت می کند، پیش بینی افت در دیگر حوزه های فروش خودرو وجود دارد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران