کد خبر : ۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
خودروی الکتریکی جدید شرکت اوپل تحت عنوان Ampera-e در تاریخ 9 تا 25 مهر در نمایشگاه اتوموبیل پاریس به علاقه مندان این گونه خودرو ها معرفی و رونمایی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ این خودروی دارای میزان صفر درصد برون فرست می باشد! خودرویی کاملا  دوست دار محیط زیست بوده و سهم به سزایی در محافظت از محیط زیست خواهد داشت.

Ampera-e علی رغم برقی بودن، با داشتن گشتاور 360 نیوتون بر متری و قدرت موتور 206 اسب بخاری  به معنای واقعی خودرویی حرفه ای با کارایی بسیار بالاست.  بخاطر دارا بودن باتری های منحصر به فرد که ساخته ی مهندسان  شرکت اوپل است  قادر به پیمودن  مسافت های طولانی می باشد که این مزیت Ampera-e را از اکثر خودرو های الکتریکی رقیب خود متمایز می کند و مسافت بیشتری نسبت به  آنها را طی خواهد کرد.

طبق گفتۀ «اوزجان ککلیک» مدیر شرکت اوپل در ترکیه: « Ampera-e می تواند استفاده از خودرو های الکتریکی را در سراسر قاره ها گسترش دهد .» وی همچنین افزود: « Ampera-e با ثباتی که دارد  نشان خواهد داد که از چگونه یکپارچگی و کیفیت رانندگی بی نقصی برخوردار است. موتور قدرتمند الکتریکی آن رانندگی را به لذتی واقعی تبدیل خواهد کرد.»

این خودرو با گشتاور 360 نیوتون متری و موتوری با قدرت 206 اسب بخاری  تنها در مدت زمان 3.2 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 50 کیلومتر بر ساعت رسیده و4.5 ثانیه نیز به طول خواهد انجامید تا از سرعت  80 به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت برسد. Ampera-e با این خصوصیات حتی با مدل های اسپورت OPC این کمپانی رقابت میکند. و باید این خودرو را در حد و اندازه  آنها دانست.

حداکثر سرعت Ampera-e 150کیلومتر بر ساعت است. باتری این خودرو  به شکل تخت و مسطح در کف این اتوموبیل تعبیه شده اند. و به ازای ۳۰ دقیقه شارژ سریع مسافت 145 کیلومتر را طی کند.  ظرفیت این خودروی الکتریکی هاچ بک شرکت اوپل 5 نفر درنظر گرفته شده است . علی رغم هاچ بک بودن آن صندوق عقب نسبتا جاداری را داراست.

لازم به ذکر است که بازار فروش اوپل در چند سال اخیر در کشور های ترکیه و روسیه بسیار داغ بوده است. اوپل می گوید فروش خودرو در این بازار به سرعت در حال رشد است و این خودروساز توانسته است درسال گذشته بیش از 80.000 خودرو بفروش برساند . در ترکیه نیز شرایط تقریبا مشابه است و اوپل در این بازار نیزحدود 50.000 خودرو فروخته است .

ترجمه: فاضل سوری
منبع : carmedya.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران