کد خبر : ۸۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
«خودروکار» گزارش می دهد؛
صادرات ترکیه در 6 ماهه نخست امسال با رشد 22.4 درصدی همراه بوده است و این در حالی است که از هر پنج دلار صادرات، یک دلار به بخش خودروی این کشور تعلق دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، صادرات ترکیه در نیم سال نخست سال 2017 میلادی رشد 22.4 درصدی به خود دید تا حجم صادرات این کشور از ابتدای سال تا ماه جولای به 14 میلیارد و 359 میلیون دلار رسیده باشد. بر همین اساس میزان صادرات خودرو ترکیه در ماه ژوئن میلادی با رشد 16.4 درصدی به 2 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید و بخش خودرو سهم 21 درصدی در صادرات کل ترکیه را به نام خود ثبت کرد.

بنابر اعلام «اورهان صابونجو» رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان خودرو ترکیه، صادرات خودرو های سواری با رشد 44 درصدی، رقم 1.03 میلیارد دلاری به ثبت رساند تا سهم زیادی در ارتقاء میزان صادرات کل بخش خودروی این کشور داشته باشد.

او با اشاره به رشد 220 درصدی صادرات خودرو به کشور های قاره امریکا از سهم 9 درصدی این بازار در  صادرات ترکیه خبر داد.

آمار منتشر شده از سوی انجمن صادرکنندگان خودرو ترکیه، از رشد صادرات به اتحادیه اروپا و ایالت متحده حکایت دارد. صادرات  خودور به ایتالیا که بزرگترین بازار محصولات ترکیه به حساب می آید، رشدی 16 درصدی به خود دید.

همچنین صادرات خودرو به فرانسه با رشد 35 درصدی، آلمان با رشد 36 درصدی، اسپانیا با رشد 29 درصدی، انگلستان با رشد 49 درصدی و ایالات متحده با رشد 100 درصدی همراه بوده است.




مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران