کد خبر : ۸۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
سعيد باستانی سخنگوی كميسيون صنايع و معادن مجلس عنوان کرد:
سخنگوی كميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامي در بازديد از خطوط توليد ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: ايران خودرو با گذر از مونتاژ كاری گام در مسير خودرو سازشدن واقعی گذاشته و اين امر مرهون درايت و هدايت تيم مديريتي اين شركت است.
به گزارش خودروکار، سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از خطوط تولید ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: ایران خودرو با گذر از مونتاژ کاری گام در مسیر خودرو سازشدن واقعی گذاشته و این امر مرهون درایت و هدایت تیم مدیریتی این شرکت است.

وی افزود: این شرکت با عرضه محصولات جدید توانسته به خواسته و ذائقه مصرف کنندگان پاسخگو باشد، این درحالی است این شرکت باید خودروهایی با کیفیت و مناسب برای قشر متوسط جامعه و در رنج قیمتی (خودروی پیکان) تولید کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: ایران خودرو دو، سه سالی است که بازنگری در فعالیت‌های خود به خصوص در حوزه بین الملل را آغاز کرده است و خوشبختانه خروجی این امر در قرارداد با پژو و مذاکرات با طرف‌های خارجی قابل شهود است.


نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس شورای اسلامی، با تاکید برانتقال تکنولوژی مدرن خودرو‌ها در زمینه‌های مختلف طراحی، ساخت و تولید به داخل کشور، تصریح کرد: باید از قطعات داخلی برای ساخت خودروهای جدید استفاده کرد و بر تولید داخلی تکیه کردو کیفیت قطعات داخلی را نیز به مرور زمان افزایش داد.

باستانی تاکید کرد: چنانچه صنعت خودرو ایران به طور کامل و با حمایت دولت به بخش خصوصی واگذار شود، قطعا نتایج بهتری را در این صنعت شاهدخواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: ‌ در شرایط کنونی خودروسازی باید تکلیفشان را در خصوص توسعه و تدوین سیاست کلی این صنعت مشخص نمایندضمن اینکه با آغاز دولت جدید نیز باید بخشی از سیاست گذاری‌های دولت دوازدهم در حوزه خودروسازی نیز تغییر کند.

باستانی تصریح کرد: ‌در صورتی که خودروسازان به تولید و بازار نگاه صادراتی داشته باشند بی‌شک شاهد توسعه کمی و کیفی و دستیابی به بازار رقابتی در صنعت خودرو خواهیم بود.

وی درپایان گفت: چنانچه امروز خودروسازان برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های جدید، نیازمند تغییر در برخی از قوانین تعرفه‌ای و صادراتی هستند باید پیشنهادات خود را به مجلس و دولت ارائه کنند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران