کد خبر : ۸۴۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 31 تیر ماه «خودروکار»
خودروهای دست دوم خواهان زیادی در کشور ما دارد و فروشندگان این خودروها هر کاری می‌کنند تا بتوانند عیوب آن‌ها را بپوشانند و بالاتر از قیمت واقعی به فروش برسانند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هنگام خرید خودرو دست دوم و کار کرده باید به هشت نکته بسیار توجه کرد:

1. آثار رنگ در قسمت‌های خاص

فروشندگان متقلب، سعی دارند که معایب خودروی خود را به هر طریقی بپوشانند ولی همین وسواس بیش از حد برای آن‌ها مشکل ساز می‌شود. اول از همه، نگاهی به رنگ سرتاسر خودرو بیندازید تا از یکدست بودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین لازم است که توجه ویژه‌ای نسبت به آبشش‌ها، گلگیر، درها و زه‌های آن داشته باشید؛ چرا که از معدود بخش‌هایی هستند که در صورت تعمیر و یا تعویض، مشخص می‌شوند. پس اگر رنگی غیر عادی را در این نقاط مشاهده کردید، علتش را جویا شوید و اگر قانع نشدید، از آن خودرو صرف نظر کنید.

2. ناهماهنگی در بخش‌های جدا از شاسی

هماهنگی درها، صندوق عقب، کاپوت و گلگیرها با سایر بخش‌های خودرو، امری ضروری است، پس لازم است که آنها را موشکافانه‌تر بررسی کنید. محل اتصال این بخش ها با شاسی، از مهمترین بخش‌هایی به شمار می‌روند که هرگونه تعمیر یا تغییر رنگ را به نمایش می‌گذارند. پس با مشاهده کوچکترین مشکلی در این بخش‌ها، علت را جویا شوید.

3. بتونه کاری

در مواردی مثل زنگ زدگی و پوسیدگی بدنه، استفاده از بتونه ناگزیر به نظر می‌رسد و به همین دلیل هم وجود مقدار کمی از آن امری کاملا طبیعی است. اما زمانی که بتونه، به مقدار زیادی در بخشی به کار برده شده باشد، به معنای آن است که قصد پوشاندن چیزی را دارد. تشخیص این امر به سادگی و با استفاده از تکه‌ای آهنربا یا دستگاهی خاص قابل تشخیص است. در صورت عدم دسترسی به این موارد هم می‌توانید با خم شدن و بررسی لبه های پایینی بدنه، از وجود آن مطلع شوید. این کار به سادگی و با کشیدن دست بر روی لبه‌ها میسر می‌شود؛ چراکه تمامی لبه‌ها به شکلی کاملا صاف و تیز تولید می‌شوند. بنابرین وجود هرگونه خوردگی و دندانه‌ای، می تواند دلیل بر بتونه کاری آن بخش باشد.

4. نرمی و انعطاف ستون‌ها

یکی از مهمترین بخش‌ها در بررسی بدنه خودرو، ستون‌های آن است. در بسیاری از موارد، به جای تعمیر اصولی آن‌ها که هزینه بر نیز هست، فرورفتگی را با استفاده از فشار و برگرداندن بخش آسیب دیده به حالت اول برطرف می‌کنند. درحالیکه انجام چنین کاری، سبب نرمی و انعطاف غیر عادی آن بخش می‌شود.

بنابرین در هنگام بررسی خودرو، با فشار دادن بخش‌های مختلف از بدنه، سلامتشان را محک بزنید. قسمت‌هایی مانند گلگیرها و درها از مواردی هستند که کوچکترین آسیبی را به راحتی بروز می‌دهند.

ادامه دارد.....


شما از ما بپرسید! 


*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران