کد خبر : ۸۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
«خودروکار» گزارش می دهد؛
تعداد خودروهای چین بزودی از مرز 200 میلیون دستگاه می گذرد و بنابراعلام سازمان محیط زیست چین این روال سریع افزایش خودرو، آلودگی بیشتر هوا و زیان‌های جبران ناپذیر زیست محیطی را در پی خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، چین به دلیل برخورداری از جمعیت کلان، به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان شناخته می شود و این جمعیت  زیاد، چین را به بزرگترین بازار خودرو جهان تبدیل کرده است. به همین سبب اکثر خودروسازان مطرح جهان برای سهولت فروش محصولات و کاهش هزینه های حمل و نقل و مالیات، در این کشور کارخانه ی تولید خودرو دارند که البته که از دیگر دلایل آن می توان به صنعتی بودن چین و مساعد بودن احداث کارخانه در این کشور نیز اشاره کرد.

جمعیت کلان چین سبب کثرت خودروها در خیابان‌های این کشور شده و ترافیک شدید و آلودگی هوا را در پی داشته است. بر اساس آمار ها هر ساله به طور متوسط 15 میلیون خودرو به تعداد خودروهای این کشور اضافه می شود و ماحصل آن ورود میلیون‌ها تن کربن به هوا است که نه تنها سلامتی مردم و محیط زیست را به خطر انداخته است بلکه از نظر کارشناسان محیط زیست، چین در حال حاضر یکی از قطب‌های نابودکننده کره زمین به حساب می آید.



طبق گزارشات وزارت محیط زیست چین، وسایل نقلیه‌ی موتوری در سال گذشته میلادی 44 میلیون و 725 هزار تن گاز های آلاینده منتشر کرده اند که نسبت به سال 2015 میلادی با رشد 1.3 درصدی همراه بوده است. از میزان گازهای منتشر شده، 34 میلیون و 193 هزار تن به کربن مونو اکسید، 4 میلیون و 211 هزار تن به هیدروکربن، 5 میلیون و 778 هزار تن به نیتروژن اکسید و 534 هزار تن به دیگر آلاینده ها تعلق دارد.



بنابر اعلام کمیسیون توسعه و اصلاحات کشور چین، در 5 سال اخیر تعداد خودرو های این کشور از 120 میلیون به 195 میلیون دستگاه  افرایش یافته است. تعداد خودروهای چین در سال 2012 میلادی به 120 میلیون، در سال 2013 میلادی به 140 میلیون، در سال 2014 میلادی به 155 میلیون، در سال 2015 به 175 میلیون و در سال گذشته به مرز  195 میلیون دستگاه رسیده است. بدین ترتیب طبق روال هر ساله در پایان امسال نیز شاهد عبور از مرز 200 میلیون دستگاه خواهیم بود و پیش‌بینی ها از رسیدن به رقم 280 میلیون دستگاه در سال 2020 میلادی حکایت دارد.




مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران