کد خبر : ۹۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
خودروکار گزارش می‌دهد:
پیرو انتشار تصاویر جاسوسی از خودرو استتار شده تحت تست جنرال موتورز، کارشناسان معتقدند که با نسل هشتم کوروت از نوع موتور سط مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار خودروکار، نام کوروت از سال 1953 با تمام قدرت آنچنان لرزه بر اندام ابرخودروسازان اروپایی چون فراری و لامبورگینی انداخت که در جدال های رو در رو همواره با این هیولاهای تند رو سرشاخ و مقایسه شد. اما تا به امروز 7 نسل شورولت کوروت به تولید رسده است که جدا از توانایی های فنی، یکی از بارزترین فاکتورهای شهرت این خودرو پایبندی به اصول ساده خودروسازی از جمله، ساختار موتور جلو، V8، متحرک عقب، بدنه فایبرگلس و دو نفره بودن است و تقریبا در طی این تاریخچه شصت و اندی ساله به جز در نمونه های نمایشی و مفهومی از این قوانین ساده تخطی نکرده است.

اما هنوز نسخه تحت تست جاده ای ZR1 نسل هفتم کوروت رونمایی نشده است که تصاویر جاسوسی به ناگه فضای مجازی را درنوردید که نشان می‌دهد خودرویی استتار شده با ساختاری بسیار به کوروت در حال بررسی و تست جاده ای است. این خودرو از بغل ظاهری بسیار شبیه به اتاق نسل هفتم شورولت کوروت دارد اما علائمی درآن به چشم می خورد که تفاوت‌های بارز میان این خودرو نامشخص و C7 را برملا می‌کند. علائم و نشانه هایی چون درب پیشرانه کوتاه‌تر، اتاق رو به جلو، طول بیشتر بخش انتهایی کابین، بزرگ‌تر شدن روتور ترمزهای دیسکی عقل همگی نوید سنگین‌تر و جاگیرتر شدن عقب خودرو به دلیل انتقال پیشرانه از جلو به عقب خودرو و اجرای یک سنت شکنی سنگین و غیر قابل باور از سوی جنرال موتورز در تاریخچه کوروت دارد.

هرچند درها هنوز به صورت معمولی باز می‌شوند و بخش عقبی خودرو به احتمال قوی ظاهری همچون کوروت C7 خواهد داشت اما انتظار می‌رود نمای داخلی و جلویی خودرو دستخوش تغییرات ملموس شود. از آنجایی که جنرال موتورز سال گذشته از پیشرانه های سری جدید LX (LT1، LT4 و ...) رونمایی کرد، انتظار نمی‌رود به این زودی‌ها کار به معرفی نسل نوین C8 با پیشرانه متفاوت برسد. از این رو پیشبینی می‌شود نسل هشتم نیز با پیشرانه V8 راهی بازار شود که همانند همه نسل ها با ارتقا توان همراه است. پیشبینی‌های کارشناسی از 500 اسب بخار در نسخه پایه صحبت می‌کنند که این بار در نسل هشتم با شاسی پیچیده تر و همچنین هندلینگی به مراتب بهتر از نسل پیشین همراه خواهد بود.

با اوصاف پیش رو، نسل هشتم برخلاف سایر نسل ها با اختلاف قیمت بیشتری همراه خواهد بود اما توان آن در نسخه پایه و همچنین قیمت آن به اندازه ای رقابتی خواهد بود که اروپایی ها برای رقابت با آن همچنان دچار چالش خواهند شد. نسل هشتم کوروت احتمالا برای سال 2020 روانه بازار خواهد شد و تا آن زمان نسخه ZR1 آن که به زودی به بازار معرفی خواهد شد به خوبی جای آن را پر خواهد کرد.

 

گزارشگر: مصطفی انیسی

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران