کد خبر : ۹۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
بازار خودروهای وارداتی به‌واسطه ممنوعیت ثبت سفارش افزایش قیمت‌های قابل‌توجه را تجربه کرده و می‌کند و به عقیده کارشناسان بیشترین حجم افزایش قیمت در محدوده 100 تا 200 میلیون تومان و به نام خودروهای آسیایی ثبت‌شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سایت ثبت سفارش برای خودرویی‌ها همچنان بسته است و عملاً خودرو جدیدی به بازار ایران وارد نمی‌شود و با توجه به تجربه گذشته و شرایط فعلی، بازار هرروز اندکی بر قیمت خودروهای وارداتی به‌ویژه خودروهایی که در بازه قیمتی 100 تا 200 میلیون تومان قرار دارند افزوده می‌شود.

با توجه به اطلاعات منتشرشده حالا حالاها سایت ثبتارش درهای خود را به روی خودرویی‌ها بازنخواهد کرد و بازار باید منتظر افزایش قیمت‌های بیشتر باشد، ناگفته نماند بررسی‌ها نشان از آن دارد که به‌واسطه واردات قابل‌توجه در سه‌ماهه نخست سال جاری حجم واردات بیشتر از تقاضای بازار بوده که در برخی از بازه‌های قیمتی افزایش قیمتی رخ نداده است، بنا بر گفته نمایشگاه داران به‌طور مثال نسل جدید ب ام و سری 7 افزایش قیمت آن‌چنانی را تجربه نکرده است، زیرا این خودرو بیش از تقاضای بازار به کشور واردشده است.

در این رابطه رضا محمدزاده-نمایشگاه دار در تهران، به خبرنگار خودروکار، می‌گوید: با توجه به عدم ثبت سفارش جدید خودرو توسط نمایندگی‌های رسمی خودروهای وارداتی با افزایش قیمت 4 تا 20 میلیون تومانی روبرو شده‌اند که حتی خودروهای دست‌دوم نیز با این افزایش قیمت روبرو شده‌اند.

او خاطرنشان می‌کند: خودروهای آسیایی در این افزایش قیمت حضور بیشتری داشته‌اند.
همچنین مجید نوروزی بابیان اینکه حجم واردات در سه‌ماهه ابتدایی سال تا حدودی از افزایش قیمت‌های بیشتر جلوگیری کرده است، به خودروکار، می‌گوید: افزایش قیمت در چند وقت اخیر بیشتر در محدوده قیمتی 100 تا 200 میلیون تومان بوده است.

او بابیان اینکه در بازه قیمتی 100 تا 200 میلیون تومان افزایش قیمت هفت تا 10 درصدی به ثبت رسیده است، خاطرنشان می‌کند: خودروهای پرفروش در بازار خودروهای وارداتی افزایش قیمت بیشتری را تجربه کرده‌اند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران