کد خبر : ۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
خودروسازان بزرگ هریک برای سال 2020 یک خودروی برقی را به بازار ارائه خواهند کرد که به اعتقاد کارشناسان با این اقدام، دنیا در این سال با انقلاب خودروهای برقی مواجه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ آلایندگی خودرو های برقی و هیبریدی بسیار کمتر از خودرو های بنزینی است و این خودرو ها یکی از موثر ترین عوامل برای پیشگیری از گرم شدن کره زمین هستند. با توجه به پیشرفت ها و موانع صنعت خودرو های برقی در نیمه دوم قرن بیستم، دو نقطه عطف باعث احیا شدن خودرو های برقی شد.

اولین آن معرفی "تویوتا پریوس" در سال 1997 به عنوان اولین خودرو تولید انبوه هیبریدی بود که در سال 2000 وارد بازار شد. و دومین نقطه عطف در این جنبش، معرفی اولین خودرو الکتریکی لوکس توسط کمپانی تسلا در سال 2006 بود که با یک بار شارز می تواند 200 مایل را طی کند. تسلا توسط این خودرو توجه جهانیان را به خودش جلب کرد و اکنون دارای بزرگترین کارخانه خودرو سازی در کالیفرنیا آمریکا است. بیش از 50.000 مدل از سری سدان خود یعنی مدل "S" را در سال 2015 به فروش رساند.

سهم خودرو های الکتریکی در ماه مارس سال 2016 در بازار تنها 1.4 درصد بود. در مورد سهم خودرو های الکتریکی در بازار، هیچ کشوری توانایی رقابت با نروژ را ندارد، جایی که از هر 3 خودرو 1 عدد از آن ها (33.3%) هیبریدی است. چین و هند هم که جزو اقتصاد های نو ظهور هستند به دنبال افزایش سهم بازار خودرو های الکتریکی هستند.

چینی ها تا کنون 100 میلیون دستگاه موتور سیکلت برقی به فروش رسانده است که این بزرگترین موفقیت در صنعت خودرو های الکتریکی است. چینی ها سالانه 30 میلیون دستگاه موتور سیکلت برقی تولید می کنند و تنها 8% آن را صادر می کنند.

چالش اصلی

اولین و مهمتریم دلیل بالا بودن قیمت خودرو های الکتریکی، هزینه بالای باتری های آن هاست. باتری ها بخش عظیمی از هزینه این خودرو ها را در بر می گیرند. هزینه باتری های لیتیومی-یونی در سال 2010 750 دلار به ازای هر کیلو وات و در سال 2016 به ازای هر کیلو وات 350 دلار است. این یعنی 65 درصد کاهش قیمت.

پیش بینی می شود که تا سال 2020 این هزینه ها به 100 دلار به ازای هر کیلو وات کاهش یابد.

مترجم: مازیار جعفریه
منبع:  Neo Car
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران