کد خبر : ۹۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
«خودروکار» گزارش می دهد؛
در ماه می امسال، «جیلی» شرکت بزرگ خودروسازی چینی خبر همکاری مشترک خود با خودروساز مالزیایی یعنی پروتون را اعلام کرد و سپس نشانه هایی از مذاکرات این شرکت با «لوتوس» به گوش رسید. حالا به نظر می رسد که جیلی تا انتهای این ماه مبلغ ۶۵ میلیون دلار را به شرکت لوتوس پرداخت خواهد کرد تا بخش اعظم سهام این شرکت را خریداری کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، کارشناسان این حوزه اعتقاد دارند که لوتوس می تواند با کمک شرکت چینی و پولدار «جیلی» رشد کند چرا که این شرکت چینی قصد دارد گام های بزرگی در راستای بهبود وضعیت برند خود در دنیا بردارد. «جیلی»‌در سال ۲۰۱۰ شرکت سوئدی ولوو را خریداری کرد و سرمایه گذاری های لازم را برای پیشرفت این برند انجام داد، با این حال تیم مهندسی و طراحی را حفظ کرد تا همچنان فعالیت رو به رشد خود را ادامه دهند و این اتفاق می تواند برای لوتوس نیز رخ دهد.

از سوی دیگر، شرکت بریتانیایی لوتوس می تواند فناوری ها و مهندسی های لازم برای آینده «جیلی» را فراهم سازد. این شرکت هم اکنون به خودروسازان بزرگ دنیا در زمینه کاهش وزن، طراحی شاسی، بهبود سیستم تعلیق و آیرودینامیک کمک می کند و حالا می تواند به «جیلی» کمک شایانی کند.

لوتوس همچنین پیش از این در طراحی و ساخت ساخت خودروهای برقی تجربه های شاخصی داشته و در سال 2008 برای ساخت مدل رودستر به شرکت تسلا کمک بزرگی کرد. لوتوس هم اکنون می تواند یک بازوی قدرتمند در طراحی خودروهای برقی برای این شرکت چینی باشد.

جین مارک گیلز، مدیرعامل شرکت لوتوس که از سال 2014 مدیریت این برند را در اختیار گرفته است در مورد این خبر گفت: «این بهترین اتفاقی است که می توانست برای ما رخ دهد. طی دو تا سه سال آینده خودروهای برقی بیشتر از امروز مورد توجه قرار میگیرند و ما می توانیم اولین شرکتی باشیم که خودروهای برقی با وزن کمتر از ۲ تن وارد بازار می کند.»

جدا از تمام موارد گفته شده، لوتوس باید با مشکلات برگزیت مبارزه کند و با سرمایه گذاری عظیم «جیلی» آن ها می توانند بازار خود را به بیرون از اروپا برده و محصولات خود را به جهانیان معرفی کنند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی ندافان
منبع : motor1

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران