کد خبر : ۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
چرا خدمات پس از فروش "راین خودرو" دیگر برتر نیست
پرستوی خودروسازی خصوصی ایران این روزها حال و روز چندان خوشی ندارد و نه تنها دیگر در اوج نیست، که زمین گیر شده و قدرت پرواز ندارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار،صحبت از پرستوی آبی ارگ است، شرکتی که سال هاست خدمات پس از فروش راین خودرو را پشتیبانی می کند. 

اگر نگاهی به آمارهای قبلی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بیندازیم، متوجه می شویم این شرکت در مقاطعی صدرنشین جدول رده بندی شرکت های خدمات پس از فروش  بوده است.

این صدرنشینی در شرایطی بود که علاوه بر ایساکو و سایپایدک (دو شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش ایران خودرو و سایپا) و واردکننده ها نیز حضور داشتند و رقابت به اصطلاح سنگین بود.

 در آن دوران، راین خودرو دو محصول با کیفیت کره ای به نام هیوندایی آوانته و هیوندایی ورنا را مونتاژ می کرد و بنابراین توانسته بود هم در فروش و هم در خدمات پس از فروش، رضایت نسبی مشتریان را به دست بیاورد.

همه چیز برای پرستوی داستان ما خوب پپیش می رفت، تا اینکه تحریم های از راه رسیدند و چشم بادامی های کره ای بار خود را از راین خودرو بسته و دست این شرکت را در پوست گردو گذاشتند.

راینی ها که نمی خواستند از قافله تولید عقب بمانند، به ناچار سراغ چینی ها رفتند و محصولات شرکتی به نام گریت وال را میهمان خطوط تولید خود کردند. مهمان جدید، ولیکس نام داشت که البته چندان نتوانست رضایت مشتریان ایرانی را نصیب خود کند. در نهایت، نه راین خودرو با مهمان چشم بادامی اش به سرانجامی چندان خوش رسید و نه پرستویش توانست در اوج پرواز کند.

داستان تا جایی پیش رفت که دیگر نه تنها خبری از بالانشینی پرستوی آبی ارگ نشد، بلکه رفته رفته نام آن از جمع شرکت های خدمات پس از فروش حذف شد. طبق آخرین آماری که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرده، پرستوی خودروسازی خصوصی ایران در لیست شرکت های خدمات پس از فروش خودروهای داخلی حضور ندارد.

آن طور که کارشناسان می گویند، تغییر محصولات راین خودرو از کره ای به چینی، دلیل اصلی زمین گیر شدن پرستوی داستان ماست. حالا باید منتظر ماند و دید راین خودرویی ها می توانند شریکی معتبر برای خود پیدا کرده و پرستوی شان را دوباره پرواز دهند؟

انتهای پیام/ 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران