کد خبر : ۹۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
شرکت هیوندای این روزها در یک وضعیت بسیار ناخوشایند قرار گرفته که بازار آن در چین به شدت تهدید می شود. دراین شرایط هیوندای همچنان سعی دارد شعبه خود در چین را سرپا نگه دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در یکی از کارخانه های شمال چین و زیرمجموعه هیوندای کارگران از یک روز آینده هم خبر ندارند چرا که ممکن است هر لحظه عذر آن ها خواسته شود.

با توجه به برهم خوردن روابط سیاسی میان کره جنوبی و چین بر سر آزمایش موشک های دفاعی، فروش هیوندای در این کشور با 64 درصد کاهش روبرو شده است.

یکی از کارگران در کارخانه هیوندای در شهر کنگژو می گوید فعالیت تولید در طول 6 ماه گذشته چندین بار تعطیل شده و ممکن است خط تولید تنها برای یک روز در طول هفته فعال باشد.

تعطیلی های هیوندای در ماه های اخیر به یک امر روزمره تبدیل شده و این در حالی است که چین بزرگترین بازار وردوی دنیا را در اختیار دارد. این وضعیت ممکن است با آزمایش های جدید موشکی کره جنوبی در آینده بدتر هم بشود.

بخش عمده ای از فروشندگان چینی نیز اعلام کرده اند که در پی از دست دادن بخش زیادی از سرمایه خود ممکن است در آینده نزدیک برند هیوندای را از لیست فروش خود حذف کنند. این فروشندگان می گویند که آینده روشنی برای هیوندای وجود ندارد چرا که سهام این شرکت نیز طی ماه های گذشته نزدیک به 6.9 درصد سقوط داشته است.

در همین راستا، هیوندای فعالیت های تجاری خود را در چین کمتر است. برای مثال هیوندای دیگر اسپانسر یکی از رقابت های مهم گلف در چین نیست و چند حمایت مالی دیگر را شرکت های چینی را نیز پایان داده است. البته بهم ریختگی بازار چین تنها مشکل هیوندای نیست و فروش جهانی این شرکت در طول ماه گذشته 6 درصد کاهش داشته است. همچنین در سه ماهه دوم سال 2017 درآمد هیوندای 51 درصد کم شد و به نظر نیمه دوم سال بسیار سختی در انتظار این شرکت است.

بازار هیوندای در آمریکا نیز شرایط خوبی ندارد. فروش ماه آگوست هیوندای 25 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. بر اساس پیش بینی 28 تحلیل گر بازار درآمد هیوندای در انتهای سال جاری به 4.68 تریلیون وون خواهد رسید که 13 درصد از پارسال کمتر است.

البته در این شرایط هیوندای همچنان بر روی فعالیت خود در چین امیدوار است چرا که مدیریت چین را تعویض کرده و یک تیم جدید طراحی را استخدام نموده است. همچنین همکاری مشترک هیوندای و شرکت BIAC همچنان ادامه خواهد داشت تا شاید در آینده نزدیک این وضعیت بهتر شود.

در حال حاضر یکی از عمده نگرانی های هیوندای را می توان عدم علاقه فروشندگان به ادامه همکاری دانست. یک فروشنده در شهر پکن اعلام کرده است که فروش خودروها در ماه به 40 عدد رسیده در حالی که سال گذشته این آمار 175 خودرو بوده است.

طبق اعلام یکی از فروشندگان هیوندای در پکن، این کارخانه برای فروش هر خودرو 10 هزار یوآن ضرر می دهد به همین دلیل فروشندگان نیز به دنبال تغییر برند و کار کردن با خودروسازی های داخلی و غیر کره ای هستند.

به نظر می رسد روزهای طاقت فرسای هیوندای در چین در حال نزدیک شدن هستند. یکی از دلایل این موضوع را می توان  افزایش 5.3 درصدی فروش خودروهای چینی در ماه آگوست دانست. شرکت های خودروسازی بزرگ چین مانند جیلی نسبت به سال گذشته 80 درصد رشد داشته اند. البته پیش از آزمایش موشک های مختلف و وضعیت سیاسی فعلی نیز هیوندای برای نگه داشتن خود در بازار رقابت با خودروسازان داخلی بسیار تلاش می کرد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران