کد خبر : ۹۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
«خودروکار» گزارش می دهد؛
اتحاد تشکیل شده از سه خودروساز قدرتمند، رنو، نیسان و میتسوبیشی از برنامه جاه طلبانه این سه خودروساز در زمینه تولید خودروهای برقی و خودران خبر می دهد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هدف و چشم انداز کارلوس گون، مدیر عامل رنو و دو شرکت دیگر، در این برنامه راهبردی، یک همکاری به ارزش 10 میلیارد یورو و تولید 12 خودروی 100 درصد برقی تا سال 2022 است که برای دستیابی به این هدف، آن ها همکاری در زمینه استفاده از سیستم‌عامل‌های مشترک و نیروگاه‌های هسته‌ای را سرعت می‌بخشند.

کارلوس گون یه عنوان رهبر این اتحاد می گوید تا سال 2022، بیش از 20 درصد از فروش این شرکت ها به خودرهای الکتریکی و هیبرید اختصاص خواهد داشت.

همجنین، اتحاد رنو و نیسان که سال 1999 تشکیل شد و به تازگی با پیوستن میتوسیبیشی تکمیل شده، لوگویی مشترک برای خود برگزیده است.

این اتحاد در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه پاریس اعلام کرد که در نظر دارد فروش سالیانه خود را تا 6 سال آینده 40 درصد افزایش دهد. این مثلث قدرتمند، تصمیم دارد تا سال 2022 به فروشی معادل 14 میلیون دستگاه خودرو و گردش مالی برابر 240 میلیون دلار دست یابد. این در حالی است که رنو، نیسان و میتسوبیشی در سال 2016، فروشی نزدیک به 10 میلیون خودرو داشته اند و فروش سال جاری آن ها 10.5 میلیون دستگاه بر آورد می شود. کارلوس گون مدیر عامل رنو می گوید این اتحاد فرانسوی- ژاپنی، تا 6 سال آینده ارزشی معادل 10 میلیون یورو خواهد داشت و از کنار تقسیم وظایف میان این سه شرکت، اقتصاد جدیدی متولد خواهد شد.

این سه شرکت بزرگ، در نظر دارند خودروهایی تولید کنند که بیش از ۶۰۰ کیلومتر را با کاهش هزینه های باتری تا ۳۰ درصد طی کند. از سوی دیگر آن  ها هدف گذاری کرده اند که این خودروها با ۱۵ دقیقه شارژ ۱۴۳ مایل طی کند. این میزان در حال حاضر ۵۶ مایل است.

رنو-نیسان در حال حاضر با جاه طلبی تصمیم به توسعه 40 مدل خودرو مجهز به سیستم رانندگی خودران گرفته اند و همچنین می خواهند به یک اپراتور خدمات حمل و نقل بر اساس تقاضای وسایل نقلیه رباتیک تبدیل شوند.
 
ترجمه : گلنوش محب علی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران