کد خبر : ۹۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
استون مارتین به تازگی مدل DB11‌ را معرفی کرده که از موتور ۴ لیتری V8 دوتوربو مرسدس بنز AMG بهرمند است. با این حال این کمپانی نیم نگاهی نیز به موتورهای جدید شش سیلندر مرسدس دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پائول بریت، مدیر خط تولید مدل DB11 در این زمینه می گوید: ما تا امروز با توجه به قراردادی که با یکدیگر بسته ایم یک همکاری مشترک خوب داشته و از این پس نیز تمام موتورهای ساخته شده توسط بنز را دنبال خواهیم کرد.

او ادامه داد: اگر شما نسل های متفاوتی که در استون مارتین وجود داشته را نگاه کنید خواهید دید که همراه با تکنولوژی مرسدس پیشرفت داشته است. در همین راستا بسیار احمقانه است که موتورهای شش سیلندر جدید را استفاده نکنیم و تنها به هشت و دوازده سیلندرها دل ببندیم.

استون مارتین چند وقتی هست که بر روی موتورهای شش سیلندر کار می کند اما افزایش مصرف سوخت و عبور استانداردهای آلایندگی یکی از مشکلات اصلی این موتورها است. همچنین اندی پالمر مدیرعامل این شرکت خودروسازی نیز اعلام کرده که در میانه دهه ۲۰۲۰، تمام خودروها به صورت هیبرید تولید خواهند شد.

در همین راستا مرسدس بنز می تواند یک کمک عالی برای استون مارتین باشد چرا که آن ها یک موتور شش سیلندر هیبرید شده را طراحی کرده اند که به احتمال فراوان بر روی مدل CLS 53 قرار خواهد گرفت.

این مدل یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی است که 429 اسب بخار تولید می کند. در کنار آن یک موتور الکتریکی با قدرت 67 اسب بخار نیز وجود دارد که در مجموع قدرت 496 اسب بخاری را به همراه خواهد داشت.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران