کد خبر : ۱۰۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 21 مهر ماه «خودروکار»؛
توربوشارژر به عملکرد بهتر موتور کمک بسزایی می‌کند و بسیاری از خودروهای امروزی از آن بهره می‌برند بنابراین نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، رعایت نکات زیر می‌تواند استحلاک توربوشارژ خودرو را کاهش دهد:

- به محض روشن کردن موتور حرکت نکنید و اجازه دهید کمی روغن گرم شود و توربو را روغن‌کاری کند.

- در هوای سرد حداقل ۲ دقیقه موتور را گرم کنید و سپس اقدام به رانندگی کنید.

- بعد از رانندگی طولانی موتور را درجا خاموش نکنید، اجازه دهید موتور حداقل ۲ دقیقه درجا خنک شود و قبل از خاموش کردن موتور به هیچ عنوان گاز ندهید.

- موتورهای توربو باید در زمان تعیین شده توسط سازنده و با روغن موتور فول سینتتیک با کیفیت و درجه غلظت مناسب اقلیم رانندگی سرویس شوند، این امر ارتباط مستقیم با عمر و عملکرد توربو دارد.

- در موتورهای توربو از بنزین با اکتان بالا استفاده کنید، اکتان پایین باعث بروز مشکلات عملکردی در موتورهای توربو می‌شود. با توجه به شرایط بنزین در ایران پیشنهاد می شود از بنزین سوپر استفاده شود.

- توربو شارژ در شرایط تحت بار در دور موتور بسیار بالا و غیر قابل تصور، در حدود ۱۲۰ الی ۲۰۰ هزار دور در دقیقه و به عبارتی حدود ۳۰۰۰ دور در ثانیه (با توجه به طراحی) کار می‌کند؛ جهت کارکرد در این شرایط، خودرو باید مجهز به سیستم خنک کاری و روان کاری با فشار بالا باشد.

- از روشن کردن موتور هنگام باز بودن لوله‎‌های مسیر هوای توربوشارژ اکیدا خودداری شود.

- با توجه به حساسیت پره‌های توربوشارژ بدلیل کارکرد در سرعت بسیار بالا، تعویض فیلتر هوا مطابق سرویس های دوره‌ای توصیه شده باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

- در صورتی که خودرو در مناطق دارای گرد و غبار بیش از حد مجاز (مناطق جنوب کشور) مورد استفاده قرار می گیرد، تعویض فیلتر هوا باید در فواصل زمانی کوتاه تر صورت پذیرد.

- در صورتی که چراغ چک موتور روشن شود، از پیمودن مسافت طولانی خودداری کرده و سریعاً به نمایندگی های مجاز شرکت مراجعه نمایید.


شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران