کد خبر : ۱۲۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
خودروهای مفهومی زیر ذره‌بین «خودروکار»؛
شرکت دایملر-کرایسلر در سال 2002 از یک خودرو مفهومی جدید رونمایی کردند که سطح جدیدی از کیفیت رانندگی و طراحی را به دنیا معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، دایملر-کرایسلر در سال 2002 در سی و پنجمین نمایشگاه خودرو توکیو از جدیدترین خودرو خود با نام "F400" رونمایی کرد. این خودرو ترکیبی از طراحی مدرن و نوآوری بود. تمرکز اصلی شرکت مرسدس بنز در این خودرو بر روی سیستم تعلیق، داینامیک و هندلینگ خودروها بر سر پیچ‌ها بود.

این خودرو دارای سیستمی با نام "اکتیو کَمبر" بود. این سیستم موجب می‌شد تا چرخ‌های این خودرو به سمت داخل پیچ زاویه بگیرند و باعث شوند تا تعادل این خودرو در سر پیچ‌ها بهتر حفظ شود و خودرو بتواند با سرعت بیشتری بپیچد. همچنین در هنگام حرکت در خط صاف، بخش بیرونی تایر‌ها بیشتر با سطح جاده تماس دارند، و همین امر موجب می‌شود بیشترین کارایی را در سرعت‌های بالا داشته باشد.

این تکنولوژی همچنین باعث می‌شد تا خودرو در مسافت کوتاه‌تری توقف کند و باعث افزایش کارایی سیستم ترمز‌ها می‌شد، اما از عیوب آن‌ می‌توان به سایش بیش از حد تایرها اشاره کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این خودرو سیستم کمک فنرهای هوشمند خودرو بود. یک سیستم هیدروپانوماتیک دائما تغییرات جاده را بررسی می‌کرد و کمک فنرها را با شرایط جاده وفق می‌داد.

همچنین در طراحی این خودرو سعی شد تا بیشترین حد ممکن از فیبر کربن به کار برده شود تا از وزن خودرو کاسته شود.









خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران