کد خبر : ۱۲۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
خودروسازان بزرگ از روز اول محصولات فوق العاده تولید نکرده اند و در سیر تاریخی خود فراز و فرودهای مختلفی داشته اند. مک لارن نیز در میانه راه و در سال های ۱۹۷۰ بود که با تولید خودرویی مسیر آینده اش را تغییر داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مک لارن همیشه بیشتر از یک تیم فرمول ۱ فعالیت کرده است. آن ها تجربه حضور در مسابقات مختلف از Le Mans تا Indy 500‌ را دارند. در این میان مدل M8D یک نمونه استثنایی در دهه 1970 بود.

در این خودرو برای طراحی بدنه از آناتومی خفاش الهام گرفته شده بود به همین سبب بدنه ای بسیار آیرودینامیک داشت. در ضمن خودرو به مانند مدل های امروزی به گونه ای طراحی شده بود که راننده در میان خودرو می نشست. بسیاری از کارشناسان این صنعت لقب «بت موبیل» یا خودروی بتمن را به آن داده بودند.



این خودروی استثنایی یک پیشرانه 7.6 لیتری  V8 داشت که از شورولت برگرفته شده بود و 670 اسب بخار قدرت ایجاد می کرد. موسس خودروسازی «مک لارن» از جمله افرادی بود که به طور جدی بر روی این پروژه کار می کرد و تمام تلاشش را برای تولید خودرویی بی نظیر به کار گرفته بود.

بروس مک لارن برای مدت طولانی بر روی مدل M8D روی این خودرو کار می کرد تا اینکه در سال 1970 در حین آزمایش همین خودرو دچار سانحه شد و درگذشت. با این حال تیم تحقیقاتی این خودرو را کنار نگذاشتند بلکه با جدیت بیشتری برای قهرمانی تلاش کردند و در نتیجه ۹ مقام اول از ۱۰ مسابقه را طی یک سال بدست آوردند.



پیشرفت این خودرو باعث شد تا شرکت مک لارن بیشتر شناخته شده و به مرور تبدیل به یک خودروساز برتر در سطح جهانی شود و امروزه حرف های زیادی برای گفتن در دنیا خودروهای سوپر اسپرت دارد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران