کد خبر : ۱۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
کمپانی آلمانی آئودی ازمتوقف شدن تولید خودروی مدل R8 e-tronخبر داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ کمپانی آئودی تنها با تولید و فروش کمتر از صد دستگاه مدل  R8 e-tron ، حال  متوقف کردن روند تولید این خودرو را در دستور کار خود قرار داده است.

این شرکت آلمانی سری خودرو های مدل R8   را برای اولین بار در سال  2006 و با هدف  ورود به کلاس فوق اسپرت‌ها تولید و وارد  بازار کرد . پس از  گذشت چند سال از تولید و فروش مدل مذکور،آئودی تصمیم بر تولید نسلی جدید از سری خودرو های کوپه R8  گرفت . 

آئودی  R8 e-tron در سال 2015 میلادی بود که به عنوان دومین نسل از سری خودرو های R8 در نمایشگاه اتوموبیل ژنو به صورت رسمی رونمایی شد. در شرح نام این مدل باید گفت که « e-tron »  نام سری خودروهای الکتریکی شرکت آئودی است.

یکی از مهم ترین دلایل این تصمیم اتخاذ شده از سوی کمپانی آئودی، پایین بودن آمار فروش آئودی  R8 e-tron  است .

به اعتقاد کارشناسان، برچسب قیمت 1.1 میلیون یورویی  برای این خودرو، سبب ثبت رقم پایین فروش و کم استقبالی از نسل دوم آئودی  R8 شد.

آئودی R8 e-tron  دارای دو موتور الکتریکی  و باتری ها لیتیوم- یون با ظرفیت 50 کیلووات ساعت است که به لطف آن ها می تواند  مسافتی 214 کیلومتری را طی می کند.

دیگر مشخصات پیشرانه ی آن به شرح زیر است: 
حداکثر قدرت: 456 اسب بخار
حداکثر گشتاور:679 نیوتون در متر
شتاب 0-100 کیلومتر: 3.9 ثانیه

گفتنی ست که این خودرو، شکننده ی رکورد سرعت خودروهای الکتریکی نیز بود.  آئودی  R8 e-tron درپیست نیوبرگ رینگ توانست رکورد سریعترین خودروی الکتریکی را  به خود نسبت دهد و مسافت 20.8 کیلومتری پیست را در مدت زمان 8:09  طی کرده و با ثبت سرعت متوسط 155.9 کیلومتر بر ساعت رقیبانی همچون   جگوار XKR و ... را پشت سر گذاشت.

ترجمه: فاضل سوری


منبع: carmedya.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران