کد خبر : ۱۳۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
«خودروکار» گزارش می دهد؛
قرارداد تولید مشترک اتوبوس‎های برقی ابرخازنی بین شرکت سام سبز خودرو ایرانیان و یک شرکت بلاروسی به امضا رسید و نخستین اتوبوس‎های تمام برقی ابرخازنی تولید داخل در سال آینده به خیابان‎ها خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خودروکار، عصر دیروز در خلال چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و جمهوری بلاروس، در حضور رؤسای دو هیئت - محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت ایران و ويتالي ميخايلوويچ ووک وزير صنايع بلاروس - قرارداد تولید مشترک اتوبوس‎های پیشرفته برقی با نام اتوبوس‎های ابرخازنی با همکاری شرکت های ایرانی «سام سبز خودرو ایرانیان» و «شهاب خودرو» و شرکت خودروسازی «بل کامون ماش» بلاروس به امضا رسید.



شرکت بل کامون ماش سابقه نیم قرن تولید اتوبوس های برقی را یدک می کشد و اتوبوس های برقی ساخته شده در این شرکت و مد نظر در قرارداد صورت گرفته، نسل جدید اتوبوس های برقی با سیستم بی سیم و مجهز به ابرخازن است که با باتری شارژ می شود.

«محمد صمصام سخیراوی» رئیس هیات مدیره شرکت سام سبز خودرو ایرانیان در گفتگو با خبرنگار خودروکار گفت: اولین نمونه از این محصول اسفند ماه به ایران وارد می شود و  خط تولید این اتوبوس های برقی پیشرفته از اوایل تابستان سال آینده آغاز به کار خواهد کرد . این محصول یک اتوبوس 12 متری با قابلیت پیمایش 20 الی 40 کیلومتر تنها با 5 دقیقه شارژ است که می تواند در ایستگاه اتوبوس و هنگام تخلیه مسافر به راحتی شارژ شود.

او درباره مزایای محصول مورد نظر افزود: این محصول تماما برقی و کاملا دوستدار طبیعت است و از آنجایی که بیش از 30 درصد آلودگی هوای تهران را به اتوبوس های حمل و نقل عمومی نسبت می دهند، یکی از مزایای این اتوبوس ها می تواند کاهش آلودگی کلانشهرها به خصوص تهران باشد.

سخیراوی در ادامه گفت: طبق برنامه ریزی و زمان بندی انجام گرفته با اولین سفارش 100 دستگاهی از این اتوبوس از اوایل تابستان با استفاده از پلتفرم و ظرفیت های شرکت شهاب خودرو تولید زود هنگام اتوبوس های ابر خازنی را شروع خواهیم کرد.

همچنین زارعی مشاور عالی و اجرایی مدیر عامل شرکت «شهاب خودرو» درباره قرارداد به امضا رسیده با شرکت بلاروسی به خبرنگار خودروکار گفت: شرکت شهاب خودرو با سابقه بیش از 50 سال در تولید اتوبوس های درون شهری و بین شهری هم اکنون با همکاری شرکت های سام سبز خودرو ایرانیان و شرکت‌ بل کامون ماش از جمهوری بلاروس به  تولید داخلی و بومی سازی اتوبوس های برقی ابرخازنی به عنوان صنعتی برتر ورود کرده و امیدواریم بتوانیم قدم های موثری را در رفع آلودگی شهرها به عنوان یک طرح ملی، جهادی و همسو با اقتصاد مقاومتی برداریم.









خبرنگار خودروکار: فاضل سوری
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران