کد خبر : ۱۸۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
خودروکار پیشینه شرکت دی اس در ایران را بررسی می کند؛
شرکت خودروسازی دی اس فرانسه پس از شکل گیری و تبدیل به برندی جدای از سیتروئن، ایران را به عنوان نخستین بازارهای هدف خود انتخاب کرد و در مدت زمان حضور دی اس در ایران، نمایندگی این برند لوکس در تهران سرآمد سایر نمایندگان دی اس در جهان بوده است. حال اما با روی کار آمدن قانون ممنوعیت واردات خودرو، سنگی بزرگ در مسیر رو به رشد دی اس در قرار گرفته است که با شرایط فعلی کنار زدن آن ممکن به نظر نمی رسد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، گروه خودروسازی پژو-سیتروئن (PSA) در سالهای اخیر با افزایش تعداد زیر مجموعه های خود به بزرگترین گروه خودروسازی کشور خروس ها تبدیل شده است. نام اصلی این گروه به صورت «پژو-سیتروئن»  شناخته می شود که خود گواهی بر سابقه شرکت های تشکیل دنده این اتحاد خودرویی است. گروه خودروسازی پژو-سیتروئن در حال حاضر متشکل از برندهای خودرویی پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسهال است و برند دی اس به عنوان زیرمجموعه سازنده خودروهای پرمیوم و لوکس این گروه شناخته می شود.

در تاریخچه پژو-سیتروئن، دی اس در ابتدا نام یکی از محصولات شرکت سیتروئن بود که در سالهای 1955 تا 1975 میلادی به تولید می رسید و بعد ها در سال 2009 میلادی به عنوان یک برند لاکچری از سیتروئن شناخته شد. گویا تبدیل شدن دی اس به یک برند لوکس، باز هم تنوانست مدیران پژو-سیتروئن را اقناع کند و خیلی زود پس از گذشت تنها 5 سال، در سال 2015 میلادی بود که دی اس به صورت یک شرکت مجزا اما تحت تملک پژو-سیتروئن شروع به تولید و عرضه محصولات خود به صورت مستقل در بازارهای جهانی کرد.


کافی است نگاهی به تاریخچه حضور برندهای خودرویی در بازار کشورمان بیندازیم تا از عزم جزم دی اس برای حضور در کشورمان و انتخاب ایران به عنوان بازار هدفی مهم پی ببریم، چرا که  تنها پس از گذشتن یک سال از تاسیس این شرکت، فرانسوی ها ایران را به عنوان بازار فروش محصولات خود انتخاب کردند و پس از پاریس و شانگهای، تهران به عنوان سومین شوروم دی اس توسط شرکت آرین موتور تابان آغاز به کار کرد.

بهمن ماه سال 94 شمسی بود که با حضور سفیر فرانسه و مدیرعامل شرکت دی اس، سومین شوروم دی اس در دنیا و نخستین آن در خاورمیانه، در تهران افتتاح شد. ایوز بونفونت- مدیرعامل دی اس در مراسم افتتاحیه شوروم تهران امید زیادی به موفقیت و مقبول واقع شدن این خودروساز پرمیوم فرانسوی در ایران داشت و از علاقه مردم ایران به برازندگی به سبک فرانسوی سخن به میان آورد، گویی که حساب ویژه ای روی سلیقه ایرانی ها باز کرده بود.

جنتلمن فرانسوی روز به روز در ایران شناخته تر می شود و همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی  خودرو تهران در سال 95، دی اس با غرفه ای جذاب و رونمایی از محصولاتش، عزم جزم خود برای رقابت با دیگر شرکت های حاضر در بازار ایران را نمایان کرد. خاص ترین آورده ی دی اس برای نمایشگاه تهران، گران ترین مینی هاچ بک لوکس ایران، مدل DS 3 بود. همچنین DS 4 Crossback به عنوان ارزان‌ترین شاسی‌بلند دی اس، برای رقابت با نیسان جوک راهی خیابان های کشورمان شد.



دی اس کمتر از یک سال بعد لوکس ترین شاسی بلند خود و فرانسه را به تهران آورد و شهر آفتاب، که میزبان دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران بود، این بار به محل طلوع پرتوهای نور DS Crossback در ایران بدل شد. دی اس با کامل شدن سبد محصولات خود شامل مدل های DS 3، DS 4 کراس بک،DS 5، DS 5LS، DS 6WR و DS 7 Crossback -لوکس ترین شاسی بلند فرانسوی-  پس از شعبه اندرزگو، رو به افتتاح دومین شوروم خود این بار در غرب تهران و منطقه سعادت آباد آورد؛ شوروم هایی که از نظر طراحی و دیزاین دقیقا با استانداردهای دی اس فرانسه همسانی دارند.


پس از حضور در دو نمایشگاه بین المللی خودرو تهران و افتتاح دومین شوروم در غرب پایتخت،همه اخبار و گزارشات فروش از موفقیت رو به فزون برند لوکس فرانسوی در بازار جهانی علی الخصوص بازار ایران حکایت داشت. بنا بر اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت آرین موتور تابان نماینده رسمی DS Automobiles در ایران، توانست در سال 96 با کسب 736 امتیاز بر رتبه نخست رضایتمندی مشتریان قرار گیرد. همچنین بر اساس آمار فروش این شرکت، در برهه هایی فروش DS در تهران بیشتر از ژنو بود و حتی در اردیبهشت امسال  نمایندگی تهران با فروش بیش از 140 دستگاه در صدر پرفروش ترین شوروم های عرضه کننده مدل DS 7 Crossback قرار گرفت.

در بحبوحه فصل بهار بود که جنتلمن فرانسوی با هدف تست و معرفی شاسی بلند لوکس DS 7 Crossback ،به شمال ایران و خطه مازندران رفت و فکرش را نمی کرد که خیلی زود فرا رسیدن فصل تابستان حکم خزان دی اس در بازار ایران را داشته باشد و قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو روی کار بیاید.

حال دی اس، که با از برداشته شدن تحریم ها علیه ایران جزو نخستین شرکت های حاضر در سرزمین پارس بود، پس از گذراندن حضوری دو سال و اندی توام با پیشرفت، مجددا با بازگشت تحریم ها و اعمال قوانین جدید در ایران، سنگی بزرگ در مسیر حرکت خود می بیند که می توان به تمام رویاپردازی ها و حساب ویژه روی حضور در بازار ایران پایان دهد.


خبرنگار خودروکار: فاضل سوری
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران