کد خبر : ۲۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
رییس انجمن واردکنندگان خودرو از ارجاع دستورالعمل و ضوابط واردات خودرو و نحوه همکاری با شرکت های خودروساز خارجی به نهاد دیگری برای بررسی های بیشتر خبر داد.
فرهاد احتشام زاد، در گفت و گو با خبرنگار خودروکار، درباره دستورالعمل پر سرو صدای واردات خودرو، بیان کرد:‌ زمان تدوین این دستورالعمل به شش ماه گذشته برمی گردد و اکنون نوبت به بررسی آن رسیده است. شرایط امروز نسبت به شش ماه گذشته خیلی تغییر کرده و این دستورالعمل نیاز به بازنگری دارد. 

او ادامه داد:‌عدم تطابق با درآمد پیش بینی شده از محل واردات خودرو در لایحه بودجه سال 96، انحصاری شدن بازار خودرو و حذف واردات خودرو از جمله مشکلات این دستورالعمل است.

احتشام زاد در پاسخ به اینکه هدف از نگارش این دستورالعمل چه بوده است؟ تصریح کرد:‌ در ابتدای این دستورالعمل، هدف از نگارش آن حمایت از حقوق مصرف کننده عنوان شده است، اما نتیجه ای که در پی خواهد داشت حذف واردات و ایجاد انحصار در بازار خودروهای تولید داخل و در نتیجه محدودیت در انتخاب مصرف کنندگان است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه تدوین این دستورالعمل در یک فضای رویایی صورت گرفته است، اظهار کرد:‌ ساخت داخل شدن یک خودرو در بهترین حالت 18 ماه زمان می خواهد. در این دستورالعمل گفته شده که 50 درصد ارزش خودروهای تولیدی می تواند وارد کشور شود. 

او افزود:‌ تناقض های زیادی در این دستورالعمل وجود دارد که به همین دلیل فعلا به نهاد دیگری برای بررسی های بیشتر ارجاع شده و سپس به کمیسیون زیربنایی دولت خواهد رفت که ما در این کمیسیون حضور داریم و همه این مشکلات را بازنگری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران