کد خبر : ۳۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
با این که تویوتا کمری 2018 پیشتر در نمایشگاه خودرو دیترویت به نمایش گذاشته شده بود و باعث سرافرازی این سری از خودرو های شرکت تویوتا شد، هنگامی که به پیشرانه این خودرو نگاه می کنیم این حس به ما دست می دهد که چندین سال از کمپانی های دیگر عقب افتاده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، این خودرو دارای یک مدل پایه 2.5 لیتری 4 سیلندر، یک مدل 6 سیلندر با همان حجم موتور و یک مدل هیبریدی است اما این پیشرانه 2.5 لیتری که در تمامی مدل ها از جمله مدل هیبریدی استفاده شده است، کاملا جدید است. بر روی سیستم هیبریدی این ماشین تجدید نظر شده و تمامی مدل های غیر هیبرید دارای یک جعبه دنده 8 سرعته هستند.




با وجود توانایی های این کمپانی ژاپنی برای به کار گیری توربوشارژ و استفاده از یک موتور 2 لیتری (به جای 2.5 لیتری) جای تعجب است که چرا بر خلاف شورولت مَلیبو، کیا اپتیما و هیوندای سوناتا از پیشرانه ای فاقد توربو شازژ استفاده کرده است؟

مهندس ارشد تویوتا ماساتو کاتسوماتا، در میزگرد نمایشگاه دیترویت اینگونه گفت: "6 سیلندر همچنان در میان مردم طرفداران زیادی دارد و دلیل شش سیلندر بودن کمری همین امر است."
به گفته آقای بیل فِی، معاون این کمپانی و مدیر بخش عمومی، گفت که پیش بینی می کند مدل شش سیلندر کمری تنها 10 درصد از آمار فروش این مدل را تشکیل دهد اما همچنان درخواست ها برای این مدل ادامه خواهد داشت.

تویوتا به شدت تاکید دارد که مدل چهار سیلندر این خودرو به دلیل مصرف سوخت بسیار کم و طراحی آیرودینامیک خودرو دست کمی از مدل شش سیلندر آن نخواهد داشت.




طراحی آیرودینامیک جدید این ماشین که در هر دو مدل هیبرید و غیر هیبرید استفاده شده است، بدنه کشیده، سیستم های خنک کننده چندگانه، تزریق سوخت مستقیم چند جهته و سیستم فنربندی بسیار مدرن این ماشین آن را تبدیل به یک خودرو خاص می کند. تویوتا مدعی افزایش بازده حرارتی 41 درصدی برای پیشرانه مدل هیبرید و بازده حرارتی 40 درصدی برای مدل بنزینی است.








مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Car and Drives

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران