کد خبر : ۳۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
این شاسی‌بلند ولوو همانند مدل T6، دارای یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر است که دارای توربوشارژ و سوپرشارژ است. این پیشرانه نیرویی معادل 313 اسب بخار تولید می کند و دارای یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پیشرانه الکتریکی آن یک باتری لیتیوم - یونی 9.2 کیلو وات بر ساعت است. کمپانی ادعا می کند که XC90 در حالت تمام برقی 14 مایل را با میزان آلایندگی صفر طی می کند که در حقیقت این ادعا کمی با نتایج آزمایش شده متفاوت است.

این آمار در صورتی درست است که خودرو تنها دارای یک سرنشین باشد اما در آزمایشات هنگامی که از سیستم تهویه ماشین استفاده و تمامی صندلی های خودرو به وسیله سرنشینان پر شد، این رقم 14 مایلی کاهش پیدا کرد.


مدیریت توربوشارژ، سوپرشارژ و یک موتور الکتریکی کاری بسیار دشوار است اما ولوو به خوبی از پس این امر پیچیده بر می آید. این خودرو دارای 3 حالت رانندگی است. در حالت "Pure" فقط از پیشرانه الکتریکی استفاده می شود.

هنگامی که خودرو در حالت "Default" قرار دارد همزمان از موتور بنزینی و الکتریکی باهم استفاده می شود و تعادلی میان مصرف سوخت بهینه و شتاب و سرعت ایجاد می شود.

حالت "Power" هنگامی به کار گرفته می شود که شما قصد دارید حداکثر توان خودرو خود را به کار ببرید و موتور الکتریکی هم به کمک موتور بنزینی می آید. در این حالت این خودرو در 5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد. رقم 1.5 ثانیه سریع تر از سری T6 این مدل است.




این خودرو در شهر و اتوبان ها مانند یک رزم ناو با وقار خود نمایی می کند. اضافه بر این، باتری و موتور الکتریکی محدودیتی در فضای داخلی خودرو ایجاد نمی کند و مدل هیبریدی مانند مدل غیر هیبریدی توانایی جای دادن 7 سرنشین و میزان قابل توجهی بار را در خود دارد.







مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Motor Trend

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران