کد خبر : ۳۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
خودروکار گزارش می دهد؛
موسسه ی Euro NCAP نتایج اولین تست های خود در سال جدید میلادی را منتشر ساخت. موستانگ، مدل افسانه ای کمپانی فورد، تنها موفق به کسب دو ستاره از یورو اِن سی اِی پی شد و این در حالی است که خودرو های ولوو سنگ تمام گذاشتند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، موسسه ی Euro NCAP نتایج اولین تست های خود در سال جدید میلادی را منتشر ساخت است که  بر اساس این نتایج  خودرو های کمپانی ولوو پنج ستاره و مدل معروف فورد موستانگ تنها موفق به کسب 2 ستاره از مجموع 5 ستاره شده است.

علاوه بر مدل موستانگ از کمپانی فورد، مدل های S90  و V90  از کمپانی ولوو نیز در این تست مورد بررسی قرار گرفته اند.

نتایج تست های موسسه Euro NCAP نشان می دهد که در واقع برای راننده و سرنشینان در مدل فورد موستانگ، امنیت جانی بسیار بالایی وجود ندارد. دلیل کسب چنین امنیت پایینی از Euro NCAP نیز عدم کسب امتیاز های مربوط به برخی از سیستم های ایمنی فعال و غیر فعال این خودروست.



برخلاف موستانگ، مدل های S90  و V90   از اولین خودروهایی به حساب می آیند که موفق به کسب امتیاز کامل از موسسه ی Euro NCAP در سال جدید میلادی شده اند. البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که امنیت بالای خودرو های کمپانی سوئدی ولوو همیشه زبان زد عام و خاص بوده است و در دهه ی اخیر، همیشه عنوان امن ترین خودرو ها به محصولات این کمپانی نسبت داده می شود.

نتیجه ی تست مدل های S90  و V90:








درمورد موسسه ی   Euro NCAP که مخفف عبارت European New Car Assessment Programme  و به معنی برنامه ارزیابی خودروهای جدیدی اروپایی است، باید افزود که، برنامه ارزیابی عملکرد ایمنی خودروهایی است که در قاره اروپا تولید و یا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این برنامه از سال 1997 کار خود را در بروکسل بلژیک و با پشتیبانی آزمایشگاه تحقیقات ترابری که زیر نظر وزارت ترابری بریتانیا فعالیت می کند، آغاز کرد. این برنامه را اغلب کشورهای اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنند و نتایج بررسی‌های آن مورد تأیید اتحادیه اروپاست.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران