کد خبر : ۵۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
«خودروکار» گزارش می دهد؛
خرید شرکت اوپل توسط گروه خودروسازی PSA یک نقطه عطفِ قابل توجه در تاریخ صنعت خودروسازی فرانسوی ها محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مسبب این دگرگونی "کارلوس تاوارس" است. او اکنون رئیس هیئت مدیره گروه PSA فرانسه است و در طول دوران حرفه ای خودش در این گروه موجب افزایش سود آوری این شرکت شده است. دگرگونی این شرکت فقط و فقط یک نقطه شروع برای کار آن هاست.


می توان گفت خرید اوپل توسط PSA یک اتفاق تاریخی است. این گروه با تولید 4 میلیون دستگاه خودرو در سال دومین خودروساز فرانسه است. بازار های حیاتی آن ها آلمان و انگلستان است. باید گفت که این گروه جانی دوباره گرفته است. برای چندین سال این شرکت شرایط بسیار دشواری را سپری کرد اما پس از ایجاد قرار داری با "DongFeng" چین و از همه مهم تر آمدن "کارلوس توارِس"، PSA مجددا احیا شد.


تعیین 2 برنامه استراتژیک در 2 سال

آن ها چندین ماه برای یک برنامه ریزی دقیق به منظور بازگشت به میدان رقابت وقت صرف کردند. به طور کلی 2 برنامه کلی را در دستور کار خود قرار دادند: 1- غلبه بر بازار اروپا 2- تراز کردن میزان سودآوری


کارلوس تاوارس یک سیاست جدید برای احیای مجدد این شرکت وضع کرده است: تلاش بی نهایت برای رسیدن به موفقیت. این شرکت قصد دارد تا بین سال های 2016 تا 2020، 28 مدل جدید ارائه دهد. PSA مجموعه ای از سه شرکت خودروسازی یعنی پژو، سیتروئن و دی اس است.


سرمایه گذاری جهانی

هدف کارلوس تاوارس این است که کاری کند تا PSA در بازار های جهانی مطرح شود. او به دنبال برقراری ارتباط مجدد به منظور باز پس گیری سهم بازار شرکت در این کشور است (سهم بازار این گروه در سال 2016، 16 درصد بوده است.) همچنین آن ها با عرضه خودرو های شاسی بلند و پیکاپ خود قصد تصاحب بازار کشور های آمریکای لاتین را دارند. پیش بینی آن ها این است که سالانه چیزی حدود 300.000 تا 400.000 دستگاه خودرو در بازار ایران به فروش برسانند. آن ها مبلغ 100 میلیون یورو در هند برای خرید برند "Ambassador" سرمایه گذاری خواهند کرد و همچنین قصد خرید شرکت مالزیایی "پروتون" برای ایجاد برنامه های استراتژیک و اجرایی جدیدی را خواهند داشت.

کارلوس تاوارس موفق شده تا در راستای رسیدن به  برنامه توسعه جدیدش، روحیه ای مثبت در این گروه خودروسازی ایجاد کند.

از راه رسیدن اوپل قطعا وضعیت PSA در اروپا را تغییر خواهد داد. در یک کلام چیزی که 3 سال بعد از این شرکت خواهیم دید هیچ شباهتی به چیزی که امروزه شاهد آن هستیم ندارد.



مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: La Tribune

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران