کد خبر : ۵۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
گزارش خودروکار از نمایشگاه خودرو ژنو (67)
در نمایشگاه امسال شاهد خودرو های مفهومی از شرکت های مختلف بودیم که هرکدام نشان دهنده پیش روی خودرو ها است. اگر شما دوست دار خودرو های مفهومی هستید، پس نمایشگاه ژنو برای شما مانند یک معدن طلاست.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودرو های مفهومی وسیله ای هستند تا شرکت ها ایده ها و جهت گیری خود را در آینده به نمایش بگذارند. گاهی اوقات نظرات مردم و رسانه ها به شرکت ها در اصلاح مدل های مفهومی برای تایید تولید نهایی کمک می کند و به آن ها می گوید که آیا این محصول پر فروش خواهد بود یا خیر.

نمایشگاه ژنو  خودرو های مفهومی بسیاری در شکل ها، اندازه ها و انواع مختلف را به خود دید.
اینجا به معرفی چند تا از برترین های این مفهومی ها می پردازیم:


Bently EXP 12 Speed 6e


یک خودرو مفهومی لوکس دو سرنشینه از سازنده خودرو های لوکس به نام "بنتلی". در این مدل به جای یک موتور بنزینی پر حجم، از یک موتور الکتریکی استفاده شده است به این معنا که این خودرو تمام الکتریکی است. فضای داخلی این خودرو نیز با داشتن یک کنسول شیشه ای و چرم قرمز که در قسمت های مختلف به کار رفته است، بسیار عجیب است.


Citroen C-Aircross concept


ممکن بود این خودرو چند سال پیش عجیب به نظر برسد اما امروزه د حالی که این شرکت مدل های C3 و C4 را تولید کرده و در جاده ها دیده می شوند، شاید این خودرو مفهومی هم دیگر دور از انتظار نباشد.

این مدل دارای یک پلتفرم مشابه خودرو "واکس هال Crossland" است اما شباهت بیشتری به یک شاسی بلند دارد.


Dendrobium


با وجود این که شرکت سازنده این خودرو مطرح نیست اما این اثر هنری به اندازه کافی زیبا بود تا توجه ها را به سمت خود در نمایشگاه جلب کند. درب ها و سقف این خودرو به سمت عقب باز می شوند همانند گل "ارکیده" که نام این مدل هم معادل انگلیسی همین گل است.


Hyundai FE Fuel Cell concept


به نظر می رسد که هیوندای بر روی تولید خودرو های هیدروژنی تمرکز کرده است و به وسیله آخرین خودرو مفهومی خود که در این نمایشگاه ارائه کرد، توانایی هایش را به رخ کشید. این خودرو یک نیمه شاسی بلند است با چراغ هایی بسیار باریک، چرخ هایی بزرگ و طراحی بدنه عجیب.


Peugeot Instinct concept


پژو توانست با نمایش این مدل در ژنو مجددا ثابت کند که در طراحی نوآورانه می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. به نظر می آید که چراغ های این خودرو امضای جدید محصولات پژو در آینده خواهند بود. این مدل دارای یک پیشرانه هیبریدی هیجان انگیز است که در شاسی بلند "3008" نیز به کار رفته است.


SsangYong XAVL


سانگ یانگ با ارائه این مدل کیا سورنتو و هیوندای سانتافه را  به چالش می کشد. نام این مدل هفت سرنشینه خلاصه عبارت " eXciting Authentic Vehicle Long SUV" است.



مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Auto Express

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران