کد خبر : ۵۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
«خودروکار» بررسی کرد؛
در این گزارش به بررسی دقیق مدل پژو 2008 که در آستانه ی تولید انبوه در ایران است می پردازیم و نقاط قوت این خودروی شاسی بلند شرکت پژو را بر خواهیم شمرد.
 به گزارش خبرنگار خودروکار، امروزه رقابت در تولید خودرو های کلاس شاسی بلند میان سازندگان برتر صنعت خودروسازی جهان به اوج خود رسیده است و شاهد ارائه ی مدل های مختلفی از خودرو های کلاسSUV  توسط غول های خودروسازی جهان هستیم. همین امر سبب شد تا شرکت خودروسازی فرانسوی پژو نیز به تولید کنندگان خودرو شاسی بلند بپیوندد و اولین شاسی بلند خود تحت نام پژو 2008 را در سال 2013 میلادی روانه بازار جهانی خودرو کند.

حال این خودرو در آستانه مونتاژ در کارخانه های ایران است و از این جهت در این گزارش به بررسی اولین شاسی بلند شرکت پژو می پردازیم. مدلی که در این گزارش مورد بررسی قرار داده ایم، Peugeot 2008 1.2 PureTech است.



*طراحی بیرونی پژو 2008

پژو 2008 را باید برادر کوچکتر مدل 208 این شرکت فرانسوی دانست چرا که  هر دو آنها از المان های یکسانی در طراحی بدنه ی خود بهره می برند. در واقع پژو 2008 با توجه به بدنه ی خود در کلاس کراس اوور  قرار دارد  اما طراحی بدنه ی آن به شکلی است که  سبب شده این خودروی خوش استایل  فرانسوی خود را به عنوان شاسی بلند معرفی کند و به اولین شاسی بلند این شرکت تبدیل شود.

طراحی بدنه و خطوط بکار رفته در پژو 2008  ظاهری اسپورت را برای آن به ارمغان آورده است. به عبارت دیگر باید گفت که نسخه ی جدید پژو 2008 که در سال 2016 رونمایی شد، به این شاسی بلند ظاهری پویا و  جذاب تر بخشیده است. از مشخصه های طراحی بدنه ی پژو 2008 نیوفیس باید به  برجستگی‌های کاپوت، فرورفتگی درب پشت، چراغ‌های قوسی شکل دارای فرو رفتگی و زه‌های سیاه رنگ که  اطراف خودرو را در بر می‌‌گیرد اشاره کرد.

در پژو 2008 نیو فیس، علاوه بر جلو پنجره ی وسیع، سپر جلو نیز دارای ورودی هوا است که از این نظر بخش جلوی خودرو را جذاب‌تر کرده است.

از نمای کنار، رینگ های 17 اینچی اسپورت و دارای طراحی مدرن است که  بیشتر از هر چیز دیگری جلب توجه می کند. صندوق عقب پژو 2008 ساختاری همانند مدل 208 دارد و  ظرفیت گنجایش 350 لیتری آن نسبت به دیگر هم کلاس هایش زیاد هم بد نیست.



*طراحی داخلی پژو 2008

به محض سوار شدن بر پژو 2008  اولین چیزی که جلب توجه می کند ، داشبور بسیار زیبای این شاسی بلند است. طراحی داخلی صورت گرفته در پژو 2008 در نوع خود منحصر به فرد است و  می توان گفت بر اسپورت بودن آن افزوده است.

از امکانات پژو 2008 باید به  کروز کنترل تطبیقی، صندلی الکترونیکی راننده، کنترل ارتفاع صندلی راننده، ورودی های USB و AUX، بلوتوث، قفل مرکزی، نمایشگر وضعیت دنده، دماسنج، سقف پانوراما اشاره کرد. این امکانات در همه ی تیپ های پژو 2008 در دسترس قرار دارد اما امکاناتی همچون دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه با گرمکن برقی، شیشه‌ی دودی، سیستم ناوبری، صفحه نمایش لمسی، سیستم کمک کننده پارک و بالابر خودکار پنجره‌ها، بسته به  تیپ های موجود از پژو 2008 متغیر است.



*ویژگی های پیشرانه

پژو 2008 مدل 2017 در 8 نسخه مختلف تولید می شود که به دو دسته ی بنزینی و دیزلی تقسیم می شوند. 3 نسخه از پژو 2008 دیزلی و 5 نسخه ی دیگر بنزینی است. در زیر کاپوت Peugeot 2008 1.2 PureTech، پیشرانه‌ی بنزینی سه سیلندر به حجم 1199 سی‌سی ‌جای گرفته است. به لطف این پیشرانه، قدرتی 110 اسب بخاری و گشتاوری 205 نیوتون متر در اختیار خودرو قرار می گیرد.

حداکثر سرعت و شتاب این خودوری شاسی بلند شرکت پژو، به ترتیب 188 کیلومتر بر ساعت و 10.3 ثانیه  است.  پیشرانه ی پژو 2008 مجهز به توربوشارژر است که توان خروجی آن را ارتقاء‌ می‌بخشد.

انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ی اتومات 6 سرعته به چرخ ها صورت می‌گیرد. مصرف سوخت Peugeot 2008 1.2 PureTech ، به ازای هر صد کیلومترطی کردن مسیر، در داخل شهر 5.9 لیتر و در بیرون از شهر 4.1 لیتر است.



*نقاط قوت پژو 2008

•    عایق صدایی بسیار ایده آل که از ورود صدا به داخل خودرو به خوبی جلو گیری می کند.
•    صندلی های بسیار راحت که  باب میل هر فردی است.
•    جعبه دنده اتومات  EAT6
•    صدای گوشنواز موتور خودرو
•    مصرف سوخت پائین با توجه به کلاس خودرویی خود
•    مجهز به سقف پانوراما
•    بهره مندی از سیستم car play

لازم به ذکر است که پژو 2008 به عنوان اولین ثمره‌ی قردادهای پسابرجامی صنعت خودروی ایران شناخته می شود. هفته ی گذشته نیز اولین خودروی پژو 2008 مونتاژ داخل، توسط کارخانه ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) تولید شد. هنوز قیمت دقیقی برای پژو 2008 اعلام نشده است ولی گفته می شود  قیمت آن در ایران رقمی بین 70 تا  100 میلیون تومان خواهد بود.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobil.haber7.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران