کد خبر : ۵۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت سئات مدت هاست که عزم خود را جهت تحقق رویای تولید خودروهای دارای سوخت آب جزم کرده است و حال شاهد تولید اولین خودروی این شرکت با سوخت آب هستیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، همزمان با روبه اتمام بودن سریع سوخت های فسیلی جهان، تلاش ها برای پیدا کردن سوخت های جایگزین نیز کم کم دارد  به اوج خود می رسد. گواه این امر را می توان فعالیت های شرکت اسپانیایی سئات در زمینه  استفاده از سوخت های غیر فسیلی در وسایل نقلیه دانست. این کمپانی مدت هاست بر روی پروژه ای در حال تحقیق و پژوهش است که می تواند به انقلابی در صنعت خودروسازی جهان تبدیل شود.


پروژه استفاده از آب به جای سوخت های فسیلی در حال حاضر با همکاری شرکت خودروسازی اسپانیایی سئات و  یک شرکت مدیریت بر آب در حال تحقیق و پروهش است و  اولین خودروی دارای سوخت آب نیز توسط این دو شرکت ساخته شده است. در صورت موفقیت کامل در این پروژه، وسایل نقلیه از  این پس از زیست‌سوخت های موجود در پسماند های آب به عنوان سوخت استفاده خواهند کرد.


 
زیست‌سوخت به سوخت‌هایی گفته می‌شود که از زیست‌توده (زباله‌هايي که منشاء زیستی داشته باشند و از تکثیر سلولی پدید آمده باشند) به‌دست می‌آیند. زیست‌سوخت‌ها شامل زیست‌سوخت های جامد، مایع و ‌گاز می شوند. زیست‌سوخت‌ها  بیشتر بخاطر نگرانی از انتشار کربن توسط سوزاندن سوخت‌های فسیلی، مورد توجه علمی و همگانی قرار گرفت. حال شرکت خودروسازی سئات در حال تحقیق و پژوهش بر روی پروژه ی استفاده از زیست‌سوخت های مایع به عنوان سوخت پاکیزه ی وسایل نقلیه است.

در صورت تحقق این امر و استفاده از زیست‌سوخت های مایعِ تجدید پذیر به جای سوخت های فسیلیِ تجدید ناپذیر، انتشار دی اکسید کربن توسط وسایل نقلیه تا 80 درصد کاهش خواهد یافت.



مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران