کد خبر : ۶۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت اشکودا نام شاسی بلند کامپکت جدید خود که جایگزینی برای مدل قدیمی خود یتی است را به کاروک تغییر نام داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی  اشکودا چک که زیر مجموعه ای از گروه فولکس واگن به شمار می آید، در چند سال اخیر به سبک خاص و منحصر به فرد در گزینش نام برای محصولات خود معروف شده است و از الگویی جالب برای انتخاب  نام مدل های  جدید استقاده می کند.



اشکودا با استفاده از این الگو، نام جدید ترین شاسی بلند خود  که جایگزینی برای مدل قدیمی تر یتی است را « کاروک» برگزیده است.  اسم و تلفظ این کلمه  از مردم بومی سواحل جنوبی آلاسکا الهام گرفته شده است. پیش از این نیز  اشکودا  در انتخاب نام شاسی بلند کودیاک، از چنین ساز وکاری استفاده کرده بود و حال نیز شاهدیم که  نام کاروک،  از قبیله ی آلوتیک واقع در جزیزه ی کودیاک  برگرفته شده است.

مردم این قبیله برای نام بردن خودرو از کلمه ی «کاراک» استفاده می کنند و کلمه ی «روک» نیز به معنای پیکان، که در لوگوی این شرکت هم دیده می شود، است. اشکودا پس از ادغام این دو کلمه  دست به تولید واژه ی کاروک برای انتخاب به عنوان نام جدید ترین محصول خود زده است.

بنابر اعلام شرکت اشکودا، در چارچوب اهداف این شرکت تا سال 2025 میلادی، هر سال  شاهد گسترش طیف محصولات اشکودا به ویژه شاسی بلند ها خواهیم بود و از  شاسی بلند کاروک هجده ام ماه می به صورت رسمی رونمایی به عمل خواهد آمد.





مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع:  ototeknikveri.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران