کد خبر : ۶۵۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
«خودروکار» بررسی کرد؛
تویوتا RAV4 از سری کراس اوور‌های شرکت تویوتا و در واقع برادر کوچکتر 4Runner است. نسل جدید این خودرو توجه بسیاری از منتقدان و کارشناسان را به خود جلب گرده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تویوتا RAV4 در دو مدل به بازار عرضه شده است. یکی از این دو مدل دارای پیشرانه بنزینی 2.5 لیتری چهار سیلندر است که قدرتی معادل 176 اسب بخار تولید می‌کند و دارای یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک است. مدل دیگر هیبریدی است که همان پیشرانه بنزینی با یک موتور الکتریکی تلفیق می‌شود و 194 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.



رقبا اصلی این سامورایی بلند قامت خودرو‌هایی نظیر هوندا CR-V، کیا اسپورتیج، هیوندای توسان و مزدا CX-5 هستند.



مدل بنزینی این خودرو دارای 5 تیپ LE، XLE، SE، Limited و Platinum است که سری Platinum کامل‌ترین آن‌ها است.



LE کم آپشن‌ترین سری تویوتا RAV4 است که دارای گزینه‌هایی مانند آینه برقی، مانیتور 3.5 اینچی، دوربین دنده عقب وکروز کنترل است. سری XLE دارای صفحه نمایش 4.2 اینچی است و علاوه بر ویژگی‌های LE، سیستم رهیاب و رادیو ماهواره‌ای، مه‌شکن قوی‌تر، سقف تمام شیشه‌ای به آن اضافه شده است و به همین ترتیب هرچه به سمت سری Platinum پیش می‌رویم آپشن‌های جدیدتر به آن اضافه می‌شود.



RAV4 در تست‌های امنیت "Top Safety Pick+" و "NHTSA" توانست پیج ستاره کسب کند که این بالاترین نمره ممکن برای یک خودرو به حساب می‌آید و باید گفت که این پنج ستاره را مدیون سیستم‌هایی مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خطوط، کروز کنترل و چراغ جلو هوشمند خود است. تمامی مدل‌ها دارای 8 کیسه هوا هستند.



قیمت نهایی این خودرو 35690 دلار است و اگر بخواهید سری دو دیفرانسیل آن را برانید باید مبلغی معادل 1400 دلار بیشتر بپردازید.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Motor Trend

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران