کد خبر : ۶۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
شرکت رنو پارس قرار است به زودی از نسل جدید گیربکس‌های دستی در همه خودروهای رنو که در ایران تولید می‌شوند استفاده کند.
به گزارش خودروکار، گیربکس JHQ نسل نو گیربکس‌های دستی در دنیاست و مزایای زیادی نسبت گیربکس JH3 دارد که تا پیش از این در محصولات مذکور استفاده می‌شده است. گیربکس JHQ هم اکنون در ساندرو استپ وی استفاده می‌شود و قرار است از این به بعد در نسخه‌های دستی خودروهای تندر 90، تندر 90 پلاس و ساندرو نیز به کار گرفته شود. در ادامه به مهمترین مزایای این گیربکس جدید نسبت به نمونه قبلی اشاره شده است.
 
طول عمر بیشتر گیربکس
پوسته محفظه دیفرانسیل گیربکس JHQ از نوع بسته است (closed differential housing) بنابراین در صورت آسیب دیدن گردگیر پولوس، روغن گیربکس تخلیه نمی‌شود و آسیبی متوجه گیربکس نخواهد شد. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت در مدل جدید نگهداری ساده‌تر و طول عمر آن بیشتر است.
 
عملکرد بهتر پدال کلاچ
پدال کلاچ در مدل JHQ به حالت هیدرولیک تبدیل شده است. این موضوع باعث شده طول عمر سیستم پدال کلاچ بیشتر شود و هنگام گرفتن کلاچ، فشار کمتری به پا وارد می‌شود.
 
مصرف کمتر روغن گیربکس 
مصرف روغن گیربکس در مدل JHQ مقدار قابل توجهی کاهش یافته، به طوری که از 3.4 به 2.3 لیتر رسیده است. این مسئله منجر به کاهش آلایندگی زیست محیطی می‌شود و برای مصرف کننده نیز صرفه اقتصادی دارد.
 
تعویض دنده آسانتر 
تعویض دنده در گیربکس JHQ از حالت میله اتصال به مدل کابلی تبدیل شده که این امر تعویض دنده را برای راننده آسان‌تر می‌کند.
 
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران