کد خبر : ۶۸۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
«خودروکار» بررسی کرد؛
در حالی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد که برخی از تفاهم نامه‌های همکاری در صنعت خودروسازی به توافق نامه تبدیل نشده و جای سؤال دارد که آیا محصولات مشترک به خیابان‌های ایران پا می‌گذارند؟
به گزارش خبرنگار خودروکار، روزجاری نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی منتشر شد که برخی از توافه نامه‌های همکاری در زمینه خودرو به قرارداد تبدیل شده بود و برخی از این تفاهم نامه‌ها با انتخاب رئیس جمهور دولت دوازدهم و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیوند خورده بود که حال به نظر می‌رسد که مسیر جدیدی پیش‌روی شرکت‌های بین المللی در صنعت خودروسازی ایجاد شده است.

در چند وقت اخیر برخی از شرکت‌های به نام جهان در این صنعت برای حضور و تولید مشترک در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و حال جای سؤال دارد که شرکت‌های به نام خودروسازی جهان، همچون فولکس واگن چه مسیری را برای حضور در ایران در پی خواهند گرفت و سرمنزل این تفاهم نامه‌ها چه خواهد بود؟

در این رابطه فربد زاوه-کارشناس حوزه خودرو به خبرنگار خودروکار، گفت: باب همکاری‌ها به شدت گسترده خواهد شد و در کنار تغییر دولت آمریکا، شرکت‌های بین المللی نگران شرایط داخلی و وقفه احتمالی ایران بودند، که نتیجه انتخابات اخیر علامت مثبتی به شرکت‌های سرمایه گذار خارجی است.

او با بیان اینکه مشکلات بین المللی در صنعت خودرو با سرعت بیشتری رفع خواهد شد، افزود: در سالجاری تفاهم نامه‌های همکاری در صنعت خودرو به توافق نامه تبدیل خواهد شد و قراردادهای جدیدی در راه خواهد بود.

این کارشناس حوزه خودرو در پاسخ به این سؤال که بازار چه زمانی خروجی قراردادهای خودرویی را شاهد خواهد بود؟، یادآور شد: اولین شرکتی که با ظرفیت تولید واقعی به بازار وارد خواهد شد، رنو فرانسه است و بعد از آن هیوندای کره جنوبی با چند مدل به بازار ایران می‌آید که البته میزان داخلی سازی بسیار مهم است.

زاوه تاکید کرد: در سال 1397 بازار شاهد محصولات جدید با داخلی سازی قابل قبول خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران