کد خبر : ۶۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
«خودروکار» مطالبات فعالان صنعت خودرو را بررسی می‌کند(1)؛
با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت دوازدهم جای سوال دارد که فعالان صنعت خودرو چه مطالباتی از رئیس جمهور منتخب دارند که برخی از فعالان این صنعت بر این باورند، که صنعت و فعالان حوزه خودرو در انتظار برنامه توسعه پایدار دولت دوازدهم به منظور سیاست‌گذاری و گسترش فعالیت‌های خود هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در هفته گذشته رئیس جمهور دولت یازدهم مشخص شد و این سرآغازی بر راه دولت آینده و صنایع کشور خواهد بود، در دولت یازدهم دیده شد که حجم قابل توجهی از صنایع توانستند مسیر و راه مشخصی را برای خود ترسیم کنند و با رفع تحریم ها یا به عبارت بهتر دستیابی ایران و 1+5 به سند برجام این مهم رنگ و بوی قابل درک‌تری به خود گرفت.

با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت دوازدهم به نظر می رسد مسیر کلی صنایع و اقتصاد تغییر خاصی نکند و تنها برخی از نواقص گذشته رفع شود، حال با این تفاسیر جای سوال دارد که صنعت خودرو کشور که متشکل از واردکننده، قطعه ساز و خودروساز است چه مالباتی از رئیس جمهور دولت دوازدهم دارند؟

در این رابطه بهرام شهریاری به خبرنگار خودروکار، گفت: دولت ابتدا باید یک برنامه توسعه پایدار ابلاغ کند تا مشخص شود که در چه زمینه‌هایی نیاز به توسعه وجود دارد و از سوی دیگر در چه رشته‌هایی باید عمقی‌تر عمل شود که از این طریق نیازهای مردم مشخص شده و توان پاسخگویی به آن‌ها ایجاد می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: دولت باید برنامه‌ خود را ابلاغ کرده تا فعالان با توجه به سیاست های کلان مسیر رو به رشد خود را تهیه و تنظیم کنند.

این فعال صنعت قطعه سازی، با بیان اینکه باید برنامه دولت بر پایه نیازهای جامعه و وضعیت روشن این صنعت در منطقه تنظیم شود، گفت: سایر صنایع پایین دستی باید در اختیار صنایع بالا دستی که در برنامه توسعه‌ این صنعت تدوین می شود، قرار بگیرند.

شهریاری تصریح کرد: با توجه به برنامه دولت در حوزه خودرو، زیرمجموعه های صنعت خودرو می توانند جایگاه و مسیر خود را پیدا می کنند و با توجه به این مولفه ها می توان به سوالات مطرح شده در سال های اخیر همچون ایجاد کارخانجات خودرویی در هر منطقه جغرافیایی و خودروساز شدن ایران به درستی پاسخ داده خواهد شد.

این فعال حوزه قطعه سازی صنعت خودرو، آگاهی نسبی به آینده صنعت خودرو که از دل برنامه ریزی های کلان دولت نشات می گیرد را از مهم ترین مراحل سرمایه گذاری و فعالیت در این صنعت بیان کرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران