کد خبر : ۷۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد
در هفته جاری گروه پارس خودرو، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد از ابتدا تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند و سایپا، سایپا دیزل و ایران خودرو به دلیل عدم شفافیت در گزارشات معامله نشدند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سهام 4 گروه خودرویی در هفته جاری با نوسان منفی و 3 گروه دیگر متوقف بوده‌اند.   
 
*سایپا (خساپا)
 
سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در اولین هفته خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت با روند منفی 0.85 درصدی در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته متوقف شد.
 

 
 *ایران خودرو (خودرو)
 
سهام گروه خودروسازی ایران خودرو از دومین هفته خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت با روند منفی 0.67 درصد در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته متوقف شد.
 
 

 
*زامیاد (خزامیا)
 
گروه زامیاد در ابتدای هفته 545 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 529 سهم رسیده است و حجم 6 میلیون 651 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 6 میلیون و 809 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 0.36 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 0.95 درصدی رسیده است.
   

 
*پارس خودرو (خپارس)
 
گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 985سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 840 سهم رسیده است و حجم 15 میلیون 494 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 11 میلیون و 777 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 1.69 درصدی روبرو شد و در انتهای هفته این روند مثبت متوقف و به کاهش 1.17 درصدی رسیده است.
 

 
*سایپا دیزل (خکاوه)
 
گروه سهام سایپا دیزل از اولین هفته خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت با روند مثبت 0.1 درصد در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته متوقف شد.
 

 
*گروه بهمن (خبهمن)
 
گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 297 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  171 سهم کاهش یافته است و حجم معاملات در این گروه با 3 میلیون و 565 سهم به 2 میلیون و 74 سهم در پایان هفته کاهش یافته است.
 
در ابتدای هفته این سهم 1.58 درصد رشد داشته و در پایان هفته ادامه و به رشد 2.06 درصدی رسیده است.
   

 
*ایران خودرو دیزل (خاور)
 
سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 527 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 450 سهم رسیده است و حجم 7 میلیون 387 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 7 میلیون و 189 میلیون سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 0.59 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 1.28 درصد رسیده است.
 

 
در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: این هفته گروه خودرویی روند ضعیف خود را ادامه داد و به طور کلی فضای بازار سرمایه با وجود ماه مبارک رمضان و ابهاماتی که در تشکیل دولت، تغییر وزیر صنعت و سیاست‌های مربوط به این موضوع وجود دارد تحت تاثیر قرار گرفته است.
 
او در ادامه افزود: نماد سایپا همچنان متوقف است و در حال حاضر روند ضعیفی در بازار معاملات سهام وجود دارد و در روزهای آتی نمادهای خودرویی به مجمع می‌روند و تعیین و تکلیف می‌شوند به همین دلیل پیش‎بینی شرایط خاصی را در بازار نداریم.
 
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: روند معاملات در گروه خودرویی به منوال دو تا سه هفته اخیر ادامه خواهد داشت و پس از گزارشات مجامع می‌توان انتظار فضای مثبت و مشخصی در گروه خودرویی داشت و با روی کار آمدن وزیر جدید نیز احتمال تغییر ارزیابی‌ها نسبت به گروه خودوریی وجود دارد.
 
گزارش خودروکار، حاکی از توقف 3 نماد خودرویی سایپا، سایپا دیزل و ایران خودرو و در عین حال گروه‌های، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، با توجه به روند نزولی شاخص بورس،تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران