کد خبر : ۷۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
یادداشت/
هفته گذشته حرکت خوبی در پرداخت مطالبات معوقه قطعه‌سازان از سوی یکی از شرکت‌های خودروساز انجام شد و رقم مناسبی از مطالبات معوقه واحدهای قطعه‌سازی پرداخت شد.
به گزارش خودروکار، اقدام سایپا در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان حرکت بسیاری خوب و شایسته‌ای در رفع مشکلات قطعه‌سازان بود و چنانچه این روند ادامه یابد جریان پرداخت مطالبات قطعه‌سازان روزآمد خواهد شد.
 با پرداخت مطالبات معوقه قطعه‌سازان به‌ویژه به واحدهای کوچک، جریان تولید بهبود می‌یابد و شرکت‌ها به نقش موثر واحدهای کوچک قطعه‌سازی در تولید پی خواهند برد. امروز براساس قرارداد خودروسازان با قطعه‌سازان زمان سررسید پرداخت مطالبات سازندگان ۱۲۰ روز تعیین شده است البته قطعه‌سازان چنانچه مطمئن به پرداخت مطالبات در مدت تعیین شده باشند در این زمینه مشکلی نخواهند داشت. اگر مطالبات در زمان تعیین شده پرداخت شود بی‌تردید مهم‌ترین مشکل قطعه‌سازان که نقدینگی است رفع خواهد شد.این فعال صنعت قطعه‌سازی کشور گفت: امروز تنها مشکل قطعه‌سازان با خودروسازان پرداخت نکردن مطالبات در سررسید تعیین شده است بنابراین در صورتی که این مشکل برطرف شود قطعه‌سازان امیدوارتر شده و با سرمایه‌گذاری بهتر تلاش می‌کنند به سمت رقابت و کیفیت حرکت کنند و این خود باعث ارتقای کیفی و کاهش نرخ شده و این روند علاوه‌بر مزیت‌هایی که برای قطعه‌ساز دارد به نفع خودروساز نیز خواهد بود.


علی فراهانی / رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران