کد خبر : ۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
وقتی از خودروهای مفهومی و آینده نگر صحبت به میان می آید بدون شک از میان انواع کمپانی های خودرو ساز، این نام سیتروئن است که ابتدا به ذهن می آید.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ حال خبر رسیده است که سیتروئن  در نمایشگاه اتوموبیل پاریس، که کمتر از یک ماه دیگر برپا خواهد شد، دست خالی نخواهد آمد و در بین خودرو های مفهومی یک نماینده ی آینده نگر خواهد داشت.

لازم به ذکر است که خودرويي که هدف کمپاني از ساخت آن نشان دادن توانمندي هاي خود در توليد يک خودرو با طراحي مدرن ، آينده نگرانه و استفاده از قابليت هاي فني فوق العاده حرفه اي است ، تحت عنوان خودروي مفهومي شناخته مي شود. تولید انبوه خودرو های مفهومی امکان ندارد.

این خودروی سدان  مفهمومی معرفی شده توسط  کمپانی فرانسوی سیتروئن،  CXperience نام دارد  و دارای مونتاژ موتور ترکیبی یا همان هیبریدی است.

 دماغه ی این خودرو فاقد جلو پنجره است و با ترکیب خطوط منحنی  و خطوط تیز بکار برده شده در بخش جلویی این خودرو، در محل پنجره ی جلو، دو بخش از هم جدا شده دیده می شود که بخشی از آن  مختص سپر جلو و بخش دیگری نیز کاپوت ماشین  است . به شکل بسیار زیبایی از تفکیک این دو بخش مارک شرکت سیتروئن  خلق شده است. 
در دو طرف سپر جلو چراخ های روشنایی دارای طراحی سه بعدی البته از نوع LED   جای گرفته است. درست در کنار رینگ های دارای قطر 22 اینچی Cxperience  که با گلگیر های سیاهرنگ متفاوت احاطه شده است بجای استفاده از آینه های جانبی، دوربین هایی تعبیه شده است که تصاویر را بر روی صفحه‌نمایش درون خودرو نمایش می‌دهند. در بخش انتهایی گلگیر جلو بالچه هایی قرار گرفته است که به باز شدن درب ها کمک می کند. درب های این خودرو به شیوه ای متفاوت باز و بسته می شوند به طوری که درب های عقب به سمت عقب و درب های جلو نیز به سمت جلو باز می شوند. 

این خودرو دارای 4.85 متر طول، 2 متر عرض،  1.37 متر ارتفاع و طول محور 3 متری است که آن را بین یک خودروی سدان و استیشن قرار می دهد. شیشه ی عقب با سقف خودرو و درب صندوق عقب پیوند خورده و از این نظر، ظاهری کم نظیر  در بین  دیگر خودروها به وجود آورده است. یک "باله‌ی متحرک" در پایین شیشه‌ی عقب قرار گرفته که در سرعت‌های زیاد شروع به بالا رفتن می‌کند.

 بخش پشتی خودرو نیز که دارای ظاهری منحنی می باشد دارای چراغ ترمز از نوع ال ای دی و همچنین شکاف های حائلی است که بین دو مسیر خروجی اگزوز  قرار گرفته است. 

در فضای داخلی خودرو  ابتدا  این محیط جادار، وسیع و  صندلی های راحت آن است که جلب توجه می کند و سقف دو پارچه آن که بیشتر آن با شیشه ی عقب پیوند خورده است بخش داخلی را  جادارتر نشان می دهد. در داخل کابین و بخش هدایت خودرو همه چیز ظاهری ساده به خود گرفته است و در  کنار فرمان خودرو، یک صفحه هد آپ بزرگ با  صفحه نمایش دیجیتالی  و صفحه اکران لمسی ۱۹ اینچی غول پیکر جای گفته است.

در زیر کاپوت آن موتوری ترکیبی شامل موتوری بنزینی با قدرتی بین 150 تا 200 اسب بخار و همچنین موتوری الکتریکی با قدرت 107 اسب بخار قرار دارد؛ این ها  با یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۸ سرعته‌ که وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را دارد، ترکیب شده‌اند. این خودرو تنها با تکیه بر  موتور الکتریکی خود، با شارژ کامل باتری، می تواند مسافتی 60 کیلومتری را  طی کند.

حال باید تا زمان رونمایی رسمی  از  Cxperience در نمایشگاه اتوموبیل پاریس به انتظار نشست و دید که ویژگی های آینده نگر این خودروی مفهومی چیست.

ترجمه: فاضل سوری
منبع: carmedya.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران