کد خبر : ۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
MV Agusta 750s (1974) یکی از موتور های بسیار موفق شرکت ایتالیاسس آگوستا است.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ موتور به کار برده شده در این مدل همان موتوری است که در مدل "600" سال 1966 استفاده شده بود، یک موتور 4 سیلندر خطی. 

ایتالیایی ها هیچ موقع فکر نمی کردند که این نوع از موتور چقدر محبوب خواهد شد و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مخصوصا زمانی که هوندا از این نوع چیدمان در موتور های مدل "SOHC CB750" خود استفاده کرد و همین امر باعث دگرگونی صنعت موتورسیکلت سازی در ژاپن شد.

اولین موتورسیکلتی که در آن از موتور های DOHC ام وی آگوستا استفاده شد، مدل "600" خود این شرکت بود که به دلیل نداشتن ظاهری جذاب و مسحور کننده موفق نشد.

اما همه این شرایط با ساخته شدن مدل "750S" تغییر کرد. این مدل جدید دارای بدنه ای به مراتب زیبا تر، موتوری با ظرفیت 750 سی سی و یک چراغ جدید و بسیار کوچک تر بود. با این وجود ترمز های مکانیکی دیسکی جلو و همچنین سیستم تعلیق آن با یک موتور مسابقه ای همخوانی نداشت. عنصر ارزشمند این موتورسیکلت موتور آن بود. مهندسین ایتالیایی این موتور را برای مسابقه طراحی کرده بودند.


به این دلیل که موتور های سری "750S" دست ساز بودند و کمپانی آن ها را برای صرفه جویی در هزینه نساخته بود، این موتور ها مقداری گران قیمت بودند! سرعت فروش این مدل سریع نبود اما به مدت چندین سال بر روی خط تولید باقی ماند. این یک موتور محبوب برای کسانی بود که می توانستند به راحتی دست در جیب خود کنند و یکی از آن ها را بخرند. در حال حاضر مدل 750S چیزی در حدود 40 هزار دلار قیمت دارد.

مترجم: مازیار جعفریه
منبع: Bonhams
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران