کد خبر : ۸۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
«خودروکار» خودرو ارزان قیمت رنو را بررسی کرد؛
رنو کویید به عنوان مدل ارزان قیمت شرکت رنو شناخته می شود که با داشتن امکانات رفاهی کم و مشخصات فنی و ظاهری متوسط این سوال را ایجاد می کند که می تواند استانداردهای ۸۲ گانه ایران را پاس می کند؟
به گزارش خبرنگار خودروکار، بازار خودروهای کوچک امروزه در حال رشد است و رنو با سرمایه گذاری 420 میلیون دلاری بروی مدل کوئید و پلتفرم آن، قصد دارد که از غافله عقب نماند. پلتفرم این خودرو نقاط مشترک زیادی با مدل‌های تلیسمان و کاجار این شرکت دارد.



این مدل دارای پیشرانه 0.8 لیتری است که تنها 57 اسب بخار تولید می‌کند که اصلا خودرو سریعی محسوب نمی‌شود اما برای کلاس خود کاملا مناسب است. در حال حاضر کوئید تنها دارای یک جعبه دنده پنج سرعته دستی است اما سال دیگر مدل اتوماتیک آن نیز ارائه می‌شود.

مصرفه سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر 4.7 لیتر و حداکثر سرعت آن 152 کیلومتر بر ساعت است.



کوئید در جاده عملکرد قابل قبولی دارد، دارای هندلینگ بسیار خوب در سر پیچ‌ها است و از رقبایی مانند سوزوکی "ماروتی" یک سر و گردن بالاتر است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو دارای عملکرد بسیار خوبی است و سواری بسیار نرم و لذت بخشی را به راننده می‌دهد.

اتاق این خودرو به گونه‌ای است که چهار بزرگسال به راحتی در آن جا می‌شوند و با داشتن 300 لیتر فضا برای پا، نسبت به رقیب آمریکایی، فورد فیستا، فضای بیشتری برای سرنشینان ایجاد می‌کند.



اما از طرفی امکانات رفاهی کوئید زیاد نیست و تنها نقاط قوت آن، که در خودروهای مدرن امروزی می‌توان مشاهده کرد، صفحه نمایش لمسی و جی پی اس است.



حداکثر تلاش برای کاهش هزینه‌های تولید، در این مدل از رنو کاملا به چشم می‌آید؛ به عنوان مثال در اکثر مدل‌های فروخته شده در بازار هند، برای سرنشینان کیسه هوا تعبیه نشده است و تنها راننده از این مزیت بهره‌مند است؛ برخی مدل‌ها حتی از داشتن کولر هم محروم هستند.

این در حالی است که موسسه Global NCAP پس از انجام آزمایشات تصادف و بررسی امنیت سرنشینان از پایین بودن ایمنی این خودرو خبر داد. مدل پایه رنو کوئید برای امنیت راننده هیچ ستاره‌ای دریافت نکرد و مدل دیگر آن که دارای یک کیسه هوا برای راننده است تنها یک ستاره کیفیت را از این موسسه دریافت کرد.



این خودرو در اروپا به قیمت تنها 5 هزار دلار فروخته می‌شود و در ایران قیمتی بین 25 تا 35 میلیون تومان خواهد داشت؛ اما اولین سوال این است که آیا فروش این محصول می‌تواند برای رنو سودآوری داشته باشد؟ آیا این مدل با داشتن این سطح از امکانات و مشخصات فنی قادر به پاس کردن استانداردهای 82 گانه خودروسازی ایران هست؟


گزارش از مازیار جعفریه


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران