کد خبر : ۸۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
«خودروکار» تأثیر ممنوعیت ثبت سفارش بر قیمت خودرو را بررسی کرد؛
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، بابیان اینکه عدم دسترسی به سایت ثبت سفارش خودرو بی‌تدبیری وزارت صنعت است، گفت: به‌واسطه ممنوعیت ثبت سفارش خودرو قیمت خودرو 20 تا 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
مهدی دادفر در رابطه با تأثیر بسته ماندن سایت ثبت سفارش خودرو بر قیمت خودروهای وارداتی در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، بابیان اینکه با افزایش قیمت خودروهای وارداتی، قیمت خودروهای تولید داخل افزایش پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: عدم امکان ثبت سفارش و بسته ماندن سایت سفارش افزایش قیمت 20 تا 30 درصدی قیمت خودرو را به همراه خواهد داشت.

او افزود: بازار ایران به بخش مراقبت‌های ویژه شرکت‌های خودروساز رو به موت جهانی تبدیل‌شده و کار را به جایی رسانده است، که برای زنده ماندن این دست شرکت‌ها، اندک تنفس مصنوعی به فعالان داخلی بازار خودرو نیز گرفته‌شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، با اشاره به اینکه مسئولین فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت توانایی فعالیت در زمینهٔ تجارت ندارند و در این حوزه تلاش مناسبی را انجام نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: تصمیمات اخیر مبنی بر مسدود ماندن سایت ثبت سفارش خودرو از بی‌تدبیری مسئولان وزارت صنعت است.

دادفر در پاسخ به این سؤال که افزایش قیمت بیشتر در کدام محدوده قیمتی رخ خواهد داد، گفت: افزایش قیمت به‌صورت یکپارچه در تمام محدوده‌های قیمتی رخ خواهد داد و همچنین این افزایش قیمت به بازار خودروهای وارداتی سرایت خواهد کرد.

او در انتها بیان کرد: قیمت خودروهای دست‌دوم نیز افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع به‌ واسطه قیمت‌گذاری تجاری در میان خودروهای وارداتی است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران