کد خبر : ۱۱۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
خودروکار گزارش می‌دهد؛
سئات، بخش اسپانیایی شرکت فولکس واگن اعلام کرد که از ورود به بازار ایران صرف نظر خواهد کرد و به دنبال رشد بیشتر در بازارهای اروپا، آفریقای شمالی و آمریکای لاتین است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سئات به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرک فولکس واگن، از حدود یک سال پیش بازار ایران را زیر ذره بین گذاشته و قصد ورود به این بازار را داشت حالا اما این شرکت بلیط سفر به ایران را کنسل کرده و به گفته سخنگوی شرکت سئات، صرف نظر این شرکت برای ورود به بازار ایران هیچ ارتباطی به سخنان دونالد ترامپ ندارد.

هفته گذشته دونالد ترامپ طی یک سخنرانی درباره مدعی شد که ایران طبق توافق بین المللی هسته‌ای عمل نکرده است و درباره نقض کامل این قرارداد توسط آمریکا هشدار داد.

سخنگوی شرکت سئات اسپانیا بیان کرد: سئات نیاز دارد که بر روی بازارهای بزرگ دارای پتانسیل اروپایی مانند فرانسه، ایتالیا و همچنین مناطقی مانند آفریقای شمالی و آمریکای لاتین تمرکز کند و همین امر موجب انصراف سئات از ورود به بازار ایران شده است.

این در حالی است که مدیرعامل این خودروساز اسپانیایی در ماه مارس امسال اعلام کرد که دولت اسپانیا از آن‌ها درخواست کرده تا شرایط بازار ایران را ارزیابی کرده و شانس خود را در این کشور امتحان کنند.

تا به حال حداقل دو بار برای واردات رسمی برند سئات به کشور تلاش شده است که این تلاش هر بار با شکست مواجه شد. حال با اعلام رسمی خود شرکت سئات مبنی بر عدم ورود به بازار کشور ایران به نظر می رسد که ایرانی ها باید حداقل با هدف تولید دست از سر این برند بردارند چرا که تکلیف برند شرکت مادر یا همان فولکس واگن در ایران نیز هنوز نامشخص است. از این رو بعید به نظر می رسد فولکس واگن تا زمان نهایی شدن حضور خود در بازار ایران به زیرمجموعه های خود چراغ سبز ورود نشان دهد.

سئات یکی از پنج زیر مجموعه بزرگ شرکت فولکس واگن است که طی 9 ماه سال جاری میلادی با افزایش فروش از 9 به 15 درصد توانست سود دو رقمی را برای این خودروساز به ارمغان آورد.

این شرکت بر اساس قرارداد مشترک فولکس واگن با یک تولید کننده داخلی در کشور الجزیره به نام SOVAC برای اولین بار در طول 67 سال فعالیت خود، شروع به تولید خودروهایش در خارج از اروپا کرد.

این در حالی است که سخنگوی دفتر مرکزی فولکس واگن در ولفسبورگ از اظهار نظر در رابطه با تصمیم سئات درباره بازار ایران صرف نظر کرد.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Automotive News

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران