کد خبر : ۱۱۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
اعداد بسیاری هر روز در دنیای خودروها جا به جا می شود اما بعضی از این اعداد بسیار شگفت انگیز هستند و توجه های زیادی را به خود جلب می کنند. این هفته به سراغ تولید فیات پاندا و قدرت موتور جالب کوروت جدید خواهیم رفت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در این گزارش هفتگی قصد داریم مهمترین اعدادی که در طول هفته پیش، بیشتر مورد توجه رسانه ها و کارشناسان خودرویی قرار گرفته از جمله رکوردهای جابه جا شده، خودروهای جدید، میزان تولید یا وزن یک خودرو را بررسی کنیم.

105



این عدد مربوط به یکی از مهمترین خودروهایی است که در هفته گذشته از آن رونمایی شد. شورولت کوروت ZR1 نسبت به مدل قبلی خود یعنی Z06 به اندازه 105 اسب بخار قوی تر شده است. این خودرو یک موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ V8 دارد که می تواند به سقف سرعت 337 کیلومتر بر ساعت برسد.

1.9



این عدد زمانی را به ثانیه نشان می دهد که گفته می شود مدل اسپرت رودستر تسلا می تواند از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را بپیماید. این خودرو در سال 2020 وارد بازار خواهد شد و قیمت آن 200 هزار دلار پیش بینی شده است. این خودرو تمام الکتریکی می تواند نزدیک به 1000 کیلومتر را تنها با یکبار شارژ شدن طی کند.

450



این عدد نیز قدرت موتور سوپرخودرو جدید گروه خودروسازی سالین (Saleen) را نشان می دهد که قرار است در کارخانه ای در چین ساخته شود. این خودرو که S1 نام داد می تواند به سقف سرعت 300 کیلومتر در ساعت نزدیک شده و در نمیاشگاه خودرو لس آنجلس از آن رونمایی خواهد شد.

1000000



هفته گذشته فیات پاندا که یکی از محبوب ترین خودروهای خیابانی و شهری دنیا به شمار می آید به یک تیراژ شگفت انگیز رسید. کارخانه این خودرو 1.2 لیتری 69 اسب بخاری، یک میلیون دستگاه از این خودرو تولید کرده است. این عدد البته تنها مربوط به نسل چهارم این خودرو می شود که نزدیک به 5 سال پر فروش ترین خودروی دسته بندی خود در ایتالیا و اروپا بود.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران