کد خبر : ۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: برای کنترل قاچاق اقدام به قطع سهمیه سوخت خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث کرده ایم که از این طریق بین 2 تا 3 میلیارد لیتر صرفه جویی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ مهدی نیکدار با اشاره  قطع سهمیه سوخت خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث گفت: سوخت خودروهای سنیگن گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث از امروز با توجه به مصوبه گذشته قطع شد.

وی در ادامه افزود: سوخت  تعداد 54 هزار خودرو سنگین که فاقد بیمه شخص ثالث بوده‌اند از روز جاری حذف شده و این افراد می‌توانند با مراجعه به پلیس + 10 و ارائه مدارک خود به مسئولین و ثبت آن در سیستم مربوطه کارت سوخت خود را مجددا شارژ نمایند.

رئیس ستاد مدیریت سوخت کشور در خصوص هدف اجرا کردن این طرح گفت: با توجه به تفاوت قیمتی سوخت آزاد و سهمیه ای قاچاق این محصول زیاد بوده و در همین جهت برای کنترل قاچاق اقدام به قطع سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث کرده ایم که از این طریق بین 2 تا 3میلیارد لیتر صرفه جویی خواهد شد.

نیکدار تصریح کرد: این طرح به مشارکت 4 ارگان دولتی چون ستاد مبارزه با قاچاق سوخت ، شرکت پژوهش ناجی، بیمه ایران و شرکت ملی فرآورده های نفتی صورت گرفت که با اجرای این طرح در مرحله اولیه سهیمه سوخت 54 هزار خودرو قطع شد.

وی در ادامه تاکید کرد: این 54 هزار خودرو در مرحله ابتدایی اعلام شده واز این میان افرادی که مشکل بیمه شخص ثالث خود را حل کنند مجددا سهیمه سوخت آنها شارژ خواهد شد که این آمار در مراحل بعدی قطعا تغییر خواهد کرد.

رئیس ستاد مدیریت سوخت کشوردر خصوص تعداد افرادی که در مرحله هشدار برای داشتن بیمه شخص ثالث اقدام نموده اند، گفت: حدود 30هزار نفر برای بیمه شخص ثالث اقدام نموده اند و مشکل آنها حل شده و تعداد 54 هزار خودرو بدون درنظر داشتن این ارقام به دست آمده است.

نیکدار در توضیح تعداد خودروهای فرسوده خارج شده از مدار گفت: از 65 هزار خودروی فرسوده در کشور 5هزار خودرو به طور کل از مدار خارج شده اند و سهمیه سوخت خودروهای فرسوده و خوابیده نیز با این طرح حذف شد و از این طریق توانستیم صرفه جویی دو تا سه میلیاردی در روز داشته باشیم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران