کد خبر : ۱۳۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با «خودروکار»؛
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین فرصت آغاز به کار مجلس در هفته آینده، مجلس به موضوع افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید ورود می کند.
فریدون احمدی- نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به افزایش تعرفه خودروهای هیبرید از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت در گفت گو با خودروکار گفت: قطعا مجلس به افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید ورود می کند.

 او افزود: قرار است این خودروها به کاهش آلایندگی هوا کمک کند، اما نمی دانم چرا و با چه منطقی تعرفه واردات این خودروها افزایش یافته است. چرا که در اکثر کشورها، به دلیل نقش سازنده این خودروها در کاهش آلودگی هوا، بعضا تعرفه واردات خودروهای هیبرید صفر است.

به گفته احمدی، در حال حاضر موضوع آلودگی هوا تنها مختص تهران نیست و حتی شهرهای کوچک تر نیز درگیر آلودگی هوا شده اند. از این رو با بازی گرفتن موضوع تعرفه واردات خودروها، گمان می شود با جان مردم بازی می شود.

او در باره افزایش تعرفه سایر خودروهای وارداتی در آخرین مصوبه اعلام شده از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت، اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه خودرو در حال عقبگرد هستیم و به نظر می رسد با مردم بازی می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن  تصریح کرد: به جای اینکه روز به روز در صنعت خودرو پیشرفت صورت گیرد، روز به روز پسرفت می کنیم.

او تاکید کرد: گرچه فضا تا حدی سیاسی می شود، اما حتما مجلس پیشنهادات جدی تری برای افزایش تعرفه های خودرو خواهد داشت، اما حتما مجلس به حوزه تعرفه واردات خودرو ورود می کند.

به گزارش خودروکار، هفته گذشته پس از شش ماه دستورالعمل تعرفه واردات خودروهای هیبرید اعلام شد. براساس دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه خودروهای هیبرید با حجم موتور بالای 1500 سی سی تا 2000 سی سی از 5 درصد به 45 درصد افزایش پیدا کرد.


انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران