کد خبر : ۴۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
رییس مجلس شورای اسلامی:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس باید پیگیری کنند چرا صنایع دچار بحران مالی می شوند و این موضوع برای ما اهمیت دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، علی لاریجانی در مراسم رونمایی از خودرو "کوییک" با ابراز خوشحالی از گزارش عملکرد سایپا، بیان کرد: سایپا یکی از واحدهای مهم تولیدی کشور است و ما در جریان مشکلات این شرکت بوده و از وضعیت این خودروساز نگران بودیم.


رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس باید پیگیری کنند چرا صنایع دچار بحران مالی می شوند و این موضوع برای ما اهمیت دارد.


او با اشاره به اضطراب های مالی سایپا در سال های گذشته، تصریح کرد: خوشبختانه گزارش ها حاکی از وضعیت بهبود یافته مالی سایپا است.


لاریجانی با بیان اینکه یکی از ضعف های کشور ما در بخش تحقیق و توسعه است، اظهار کرد: به دلیل بالا بودن هزینه های تحقیق و توسعه کمتر به این موضوع توجه شده است در صورتیکه ما باید محیط تحقیق و توسعه را فراهم کنیم.


او با اشاره به احیا واحد تحقیق و توسعه سایپا، گفت: افول این مرکز تاسف بار است اما احیا آن خوشحال کننده تر است. درخواست من از وزیر صنعت این است که به مراکز تحقیق و توسعه اهمیت ویژه ای دهند.


رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید جایگاه صنعت در تسهیلات بانکی مشخص شود و نباید وزیر برای تخصیص این سهم چانه بزند. بنابراین ما در قانون برنامه ذکر کردیم باید ۴۰ درصد از تسهیلات بانکی به بخش صنعت تعلق بگیرد.


او افزود: مجلس شورای اسلامی مدافع صنعت است. خوشبختانه در خودروسازی تدابیر خوبی برای حمایت در نظر گرفته شده است.


لاریجانی با بیان اینکه صادرات بخشی از اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما یک تولید داخلی با قابلیت صادراتی داشته باشیم.


او ادامه داد: خودروسازان باید به ایمنی و موضوع محیط زیست اهمیت دهند.



انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران