کد خبر : ۵۰۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
«خودروکار» بررسی کرد؛
در این گزارش به بررسی دقیق مدل هیوندای i20 اتوماتیک می پردازیم و نقاط قوت و ضعف این خودروی مینی شرکت هیوندای را بر خواهیم شمرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هیوندای i20  یکی از خودرو هایی است که معمولا از سوی مشتریان به دیگر خودرو های کلاس مینی یا همان هاچ بک ترجیج داده می شود. به همین سبب این هفته به  بررسی مدل هیوندای i20  اتوماتیک 1.4 لیتری می پردازیم.


هیوندای i20  در میان هم کلاس های خود به سبب دارا بودن آپشن سقف پانوراما و حجم بالای محیط داخل یا به عبارت دیگر وسعت ایده آل داخل خودرو یکی از مدعیان این کلاس از خودرو ها به حساب می آید. در مورد آپشن سقف پانوراما در i20  باید افزود که، در حال حاضر تنها خودوری کلاس سوپر مینیِ مجهز به این گونه سقف، هیوندای i20 است.



در مورد تفاوت میان سقف پانوراما و سانروف باید افزود که سقف پانوراما یکی از بهترین تجهیزات رفاهی در خودروها و  به صورت شیشه است. این آپشن برخلاف سانروف که بخشی از سقف خودرو را دربرمی‌گیرد کل سقف را شامل می‌شود. سقف پانوراما هم به صورت یک تکه و هم به صورت دو تکه ساخته می‌شود. از ویژگی سقف پانوراما می‌توان به دید کامل برای تمامی سرنشینان جلو و عقب اشاره کرد.


با بازکردن تمام این سقف نور بسیار زیادی در روز وارد کابین می‌شود. در برخی از مدل‌های سقف پانوراما این امکان وجود دارد که بخش جلویی نیز همانند سانروف باز و بسته شود. به طور متوسط حدود 60 درصد از انرژی خورشید در صورت باز بودن کامل لایه‌ی پارچه‌ای سقف پاناروما به داخل کابین نفوذ می‌کند. همچنین به خاطر وجود لایه‌های محافظی مختلف سقف پانوراما نیز مانع از ورود 100درصدی اشعه UV به داخل کابین می‌شود.



*طراحی بیرونی هیوندای i20

هیوندای i20 با داشتن خطوط بدنه ی نهادینه و خاص و همچنین ترکیب این خطوط با چراغ های LED جلو، ظاهری پویا به خود گرفته است.  در بخش جلویی خودرو این چراغ های لنزی، چراغ های LED  هالوژن، ترکیب رنگ  سیاه در چراغ های لنزی و جلو پنجره ی مشبک 6 ضلعی است که جلب توجه می کند. رینگ های به کار رفته در i20 دارای قطری 16 اینچی است که ظاهری بسیار شیک و مدرن را برای i20  به ارمغان آورده است. آینه های بغل نیز الکتریکی است و به صورت برقی باز و بسته می شود.


صندوق عقب هیوندای i20 دارای حجمی 300 لیتری است و اسپویلر آن نیز گسترده تر شده است. اسپویلر یا براگیر قطعه‌ی نسبتا مهم در خودروهای روزمره و بسیار مهم در خودرو های مسابقه ای است که  نقشی حیاتی را در سرعت‌های بالا بر عهده دارد. وظیفه اصلی اسپویلر‌ها کنترل هوای اطراف خودرو، خصوصا عقب آن است.





*طراحی داخلی هیوندای i20

هیوندای i20  محیطی راحت  و نسبتا بزرگی را نسبت به کلاسی که در آن قرار دارد، برای سرنشینان مهیا کرده است. البته می‌توان گفت که احساس راحتی در i20 بیشتر بخاطر سقف پانوراما و ورود نور کافی به داخل آن است. به همین سبب هیوندای i20 سرنشینان جلو و سرنشینان عقب را حسابی راضی نگه داشته است.

کلید های کنترل بکار رفته در داخل خودرو نرمی خاصی را داراست که استفاده از آن را لذت بخش تر کرده است. صفحه نمایش بکار رفته در i20 دارای قطر 7 اینچی است که برای یک خودروی کلاس سوپر مینی سایز بسیار ایده آلی به حساب می آید.


*ویژگی های پیشرانه

در زیر کاپوت  هیوندای i20 اتومات 1.4 لیتری، پیشرانه ای بنزینی چهار سیلندر به حجم 1368 سی سی  جای گرفته است. به لطف این پیشرانه، قدرتی 100 اسب بخاری و گشتاوری 134 نیوتون متر در اختیار خودرو قرار می گیرد. حداکثر سرعت و شتاب این خودوری هاچ بک شرکت هیوندای، به ترتیب 170 کیلومتر بر ساعت و 13.2 ثانیه  است. انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ی اتومات 4 سرعته به چرخ ها منتقل می شود. مصرف سوخت هیوندای i20 اتومات 1.4 لیتری، به ازای هر صد کیلومترطی کردن مسیر، در داخل شهر 9.2 لیتر و در بیرون از شهر 5.3 لیتر است.



*نقاط قوت هیوندای i20

•    موفقیت در بخش پوشش پیشرانه جهت کاهش صدای خروجی

•    چهار سرعته بودن جعبه دنده که در پایین آوردن مصرف سوخت تاثیر به سزایی داشته است.

•    دارای بودن شتاب قابل قبول در میان خودرو های هم کلاس خود

•    سیستم تعلیق بسیار خوب که رانندگی  با آن را لذت بخش تر کرده است.

•    سقف پانوراما

•    یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای رانندگی بانوان است.



*نقاط ضعف هیوندای i20  اتوماتیک 1.4 لیتری

•    چهار سرعته بودن جعبه دنده ی اتومات

•    بالا بودن میزان مصرف سوخت که نسبت به کلاسی که i20  در آن قرار می گیرد قدری بالاست.




مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobil.haber7.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران