کد خبر : ۷۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل باری کشور خبرداد وگفت: برای این اقدام تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است.
به گزارش خودروکار، داود کشاورزیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان در سنندج با اشاره به اینکه یکی از رسالت های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نگهداری از راه های شهری و روستایی است، گفت: نگهداری راه های شریانی از محل منابع ملی و راه های غیرشریانی که اکثر راه های فرعی و روستایی را شامل می شود از محل منابع استانی تامین اعتبار می شود.
 
او عنوان کرد: بعد از افزایش قیمت قیر و هزینه های راه سازی و نگهداری، بخشی که برعهده استان ها گذاشته شد محقق و اجرایی نشد.
 
او با با بیان اینکه متاسفانه منبع مالی جایگزینی برای نگهداری از راه های غیرشریانی در بودجه ملی دیده نشده است، اظهارداشت: باید منبعی برای نگهداری از این راه ها درنظر گرفته شود تا دستخوش تخصیص اعتبارات عمرانی نشود.
 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: در چنین شرایطی اولویت ما در نگهداری راه ها، بحث ایمنی یعنی احیای به موقع خط کشی، تعمیرتابلوها، اصلاح تقاطع و دوربرگردان ها، ساخت تقاطع های غیرهمسطح، رفع نقاط حادثه خیز است.
 
کشاورزیان بیان کرد: شبکه راه های این استان به دلیل مرزی بودن آن به تدریج که به انتها می رسد ضعیف تر می شود و این امری طبیعی است و تنها مختص به کردستان نیست و شامل تمامی استان های مرزی کشور می شود.
 
او اضافه کرد: علی رغم تنگناهای اعتباری، اعتبارات مطلوبی به پروژه های ساخت در سال گذشته اختصاص پیدا کرد و در بخش نگهداری از راه ها هم اولویت ارتقای ایمنی است.
 
او با بیان اینکه پروژه هایی در سطح ملی برای ارتقای ایمنی راه ها تعریف شده است، بیان کرد: اتوبوس ها مجهز به سامانه سپه تن شدند که این موجب کنترل تردد تمامی اتوبوس های بین شهری و در نتیجه ارتقای ایمنی مسافرت ها می شود.
 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: کردستان هم حمل و نقل داخلی و هم بین المللی، پایانه مرزی و تزانزیت کالا را دارد و این نشان از اهمیت حمل و نقل در این استان است و باید بیشتر این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
 
کشاورزیان اضافه کرد: برای نوسازی ناوگان مسافربری از محل منابع داخلی سازمان وام های کم بهره تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت کردیم.
 
او اظهارداشت: مهمترین ضعف در ناوگان مینی بوسرانی کشورمان است چراکه این بخش دیگر قدرت ترمیم خود را ندارد.
 
او عنوان کرد: طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل باری کشور هم در دست اقدام است و طرح های دیگری هم در راستای ارتقای ایمنی راه ها در حال اجرایی شدن درکشورمان است.


منبع: مهر
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران