کد خبر : ۹۱۶۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
«خودروکار» بررسی کرد؛
آمار فروش خودروها در جهان نشان دهنده رشد فزاینده فروش انواع شاسی بلندها است. در گذر زمان میل خریداران به تملک طیف مختلف شاسی بلندها افزایش چشمگیر تری می‌یابد و انتظار می رود آینده صنعت خودروسازی جهانی در سیطره شاسی بلندها باشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سال گذشته میلادی بیش از 91.12 میلیون دستگاه خودرو اعم از سواری و تجاری در جهان به تولید رسیده است که در مقایسه با سال گذشته میلادی رشد 4.6 درصدی را با خود به همراه داشته است. از این میان بیشترین آمار رشد با رقم 18.5 درصد مربوط به سگمنت شاسی بلند با آمار تولید 26.31 میلون دستگاه بوده است که در برابر کل آمار تولید سهم 30 درصدی را ازآن خود کرده اند.


این رشد صعودی در بازار چین نیز با شدت بیشتری رویت شده است. این کشور برای هشتمین سال پیاپی 30 درصد آمار فروش خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است که از این میان 9.3 میلیون دستگاه از سگمنت شاسی بلند بود که رشد فروش آن در مقایسه با سال گذشته میلادی رشد عظیم 35.5 درصدی را دربر می گیرد. از زاویه دید متفاوت، سال گذشته میلادی در مجموعه 462 خودرو جدید به بازار خودرو کشور چین معرفی شد که 123 دستگاه از آن ها از سگمنت شاسی بلند بودند.


چینی ها که به روش مهندسی معکوس و الگوبرداری به سرعت خود را با بازار خودرو جهانی وفق دادند و در این میان شرکت گریت وال سال ها تجربه خود در زمینه تولید شاسی بلندها را جمع کرد و با ارتقا فنی، کیفی و افزودن چاشنی لوکس گرایی در سال 2013 در قالب برندی متخصص در زمینه ساخت و تولید شاسی بلند با نام هاوال (Haval) روانه بازار کرد. هاوال تا به امروز تنها پس از گذر چهار سال با تولید 7 خودرو مختلف همگی از سگمنت شاسی بلند توانسته است به عنوان قدرتمندترین شاسی بلندساز کشور چین خودنمایی کند. به عنوان مثال هاوال H6 با امار فروش بیش از 580 هزار دستگاه تنها در طی یک سال درصدر پرفروش ترین شاسی بلندهای چین قرار دارد که توانسته است با اختلاف بسیار چشمگیری از دو برند قدرتمند رقیب در سگمنت شمابه، یعنی GAC و چانگان در جایگاه اول بازار خود بایستد.

این حجم فروش باعث شده است هاوال H6 در نمودار فروش جهانی سگمنت شاسی بلند در پس هوندا CRV، تویوتا RAV4 و هیوندای توسان در جایگاه چهارم قرار بگیرد که آماری بسیار خیره کننده و از سویی دیگر برای بازار و کشور چین بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز است.


کشورهای پیشرو در صنعت خودروسازی جهانی هر یک چندین برند برتر و با تجربه را به بازار جهانی ارائه کرده اند. بعد از گذر سال ها و روند سریع پیشرفت صنعت خودروسازی چین حال نوبت این کشور است که نماینده انحصاری خودروسازی را به جهان معرفی کند. در این راه دشوار تنها برندی توان پیشروی خواهد داشت که درفش پیروزی خود را از پیش در زمین کوبیده باشد.

خوشبختانه هاوال به عنوان برترین برند شاسی بلندساز کشور چین به منظور تولید در خاک کشور مسیر ایران را پیش رو دارد تا در کشوری از خاورمیانه با صنعت خودروسازی قدرتمند قلدری کند.


گزارشگر: مصطفی انیسی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران