کد خبر : ۱۴۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
«خودروکار» گزارش می دهد؛
شرکت موتورسیکلت سازی وسپا از عرضه قریب الوقوع نخستین موتورسیکلت تمام برقی خود تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت موتورسیکلت سازی وسپا ایتالیا اولین موتورسیکلت برقی خود را به زودی به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد. وسپا که زیر مجموعه شرکت Piaggio, است قبلا در سال 2016 از تولید موتورسیکلت برقی سخن به میان آورده بود و حال تقریبا پس از گذشت یک سال از نمایشگاه موتورسیکلت میلان که از تصاویر این محصول جدید رونمایی شده بود، وسپا از عرضه این محصول دوست دار محیط زیست تا پایان امسال به بازار خبر داده است.



اگر چه وسپا هنوز تاریخ قطعی عرضه و قیمت نهایی موتورسیکلت برقی خود را اعلام نکرده است اما زمان آغاز ثبت سفارش وسپا برقی در ماه های ابتدایی فصل بهار و تاریخ حدودی عرضه محصول، در ماه های پایانی سال خواهد بود.

برای شارژ کامل این محصول لازم است که موتورسیکلت به مدت چهار ساعت به پریزهای برق مخصوص متصل شود. وسپا طول عمر باتری های به کار رفته در محصول برقی خود را 50 تا 70 هزار کیلومتر اعلام کرده است و پس از 1000 بار شارژ کردن، ظرفیت باتری ممکن است تا 20 درصد با کاهش همراه باشد. وسپا همچنین از عرضه نسخه هیبرید با توان پیمایش 200  کیلومتر نیز خبر داده است.





گفتی است وسپا شرکت موتورسیکلت سازی ایتالیایی است، که در سال 1946 راه‌اندازی شد. بخش اصلی تولیدات این شرکت را اسکوترها تشکیل می‌دهند و محصولات آن در کشورمان ایران نیز طرفداران زیادی دارد.



مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: motosiklet.net
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران