کد خبر : ۶۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کارشناس اقتصادی با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر صنایع گفت: تولید یک و نیم میلیون خودرو در سال صرفه اقتصادی ندارد و ما باید حداقل ۳ میلیون خودرو در سال تولید کنیم تا بتوانیم کیفیت خودروهایمان را بالا ببریم.
به گزارش خودروکار، حسین گروسی گفت: در صورتیکه کشور ما به تولید سالانه سه میلیون خودرو برسد باز هم صرفه اقتصادی نخواهد داشت زیرا در دنیا ۱۰۰ میلیون دستگاه خودرو در سال تولید می‌شود و ما در صورت تولید ۳ میلیون خودرو می‌توانیم ۳ درصد از سهم بازار جهانی را از آن خود کنیم و این عدد بزرگی نیست.
 
او در ادامه افزود: افزایش کمیت باعث افزایش کیفیت خودروهای داخل خواهد بود و تولید خودروی داخلی را به صرفه خواهد کرد.
 
گروسی با تأکید بر این که مردم تا چه زمانی باید سوار خودروهای بی کیفیت شوند، افزود: خودروهای دهه ۷۰ باید از رده تولید خارج شوند.
 
این کارشناس اقتصادی همچنین تصریح کرد: باید مشارکت با شرکت‌های خارجی را افزایش داده و در کنار آن کیفیت خودرو و ظاهر آن را نیز تغییر دهیم و امیدوارم در آینده به تولید ۳ میلیون خودرو در سال برسیم.
 
گروسی اظهار کرد: قطب سوم خودروسازی باید ایجاد شود تا با ایجاد رقابت بین خودروسازان، کیفیت خودروهای تولیدی افزایش یابد.
 
او همچنین تصریح کرد: بهتر است در آینده خودروهای بنزینی، برقی و هیبریدی با مشارکت اروپایی‌ها در کشور ما ساخته شود تا شاهد آلودگی کمتر هوا نیز باشیم.
 
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: در قراردادهای خودرویی باید ۵۰ درصد از سهم تولید از آن ما و ۵۰ درصد دیگر برای سرمایه‌گذار خارجی باشد و همچنین یک سوم از محصول تولید شده باید صادر شود و زیرساخت‌ها به خصوص راه‌های ریلی را نیز توسعه دهیم تا بتوانیم صنعت خودروسازی شکوفایی را داشته باشیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۱۱:۰۳
0
0
هیچ فکر کردین اقای باصطلاح کارشناس کشورهایی هستند که تولیدشون کمتر از ماست و کیفیت قابل قیاس با این لگنها و تابوت مرگ ایرانی ها نیست؟کجا باید جا بشن وقتی خودرویی خارج نمیشه از چرخه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران