کد خبر : ۹۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
هاوال، خودروساز چینی تردید بزرگ خود را در راستای مذاکرات برای خرید جیپ اظهار کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، روز دوشنبه رییس شرکت هاوال، وانگ فنگ‌ینگ اعلام کرد که قصد دارد برای خرید شرکت خودروسازی جیپ با آن‌ها وارد مذاکره شود.

دو نفر از اعضای مرتبط با هاوال به رویترز گفتند که این شرکت درخواست برگزاری یک جلسه با مسئولان فیات کرایسلر، به منظور خرید تمام یا بخشی از سهم این شرکت را داده بودند.

تلاش‌های هاوال برای برقراری ارتباط با مسئولین فیات کرایسلر به منظور برگزاری یک جلسه مشترک برای مذاکره بی نتیجه مانده و می‌توان گفت که روند امور بر وفق مراد آن‌ها نبوده است. 

گفتنی است که برند جیپ بخش عظیمی از فروش محصولات فیات کرایسلر را به دوش می‌کشد و یک نقطه قوت برای این شرکت به شمار می‌رود.

در رابطه با اهمیت برند جیپ باید اشاره کرد که بر اساس تخمین کارشناسان، این برند در سال گذشته ارزشی معادل 20.4 میلیارد یورو، یعنی ارزشی 4 برابر تمامی زیر شاخه‌های دیگر فیات کرایسلر داشته است.

پیش بینی می‌شود در صورت تصمیم فیات کرایسلر برای فروش جیپ، این شرکت برندهای داج، رام و کرایسلر را نیز معامله کند که این می‌تواند ریسکی بزرگ برای این شرکت محسوب شود.

گمان می‌شود که با توجه به ریاست جمهوری دونالد ترامپ و قوانین سفت و سخت جدید او، فروش یک شرکت آمریکایی به یک خودروساز چینی آنقدرها هم آسان نباشد و موانع زیادی به همراه داشته باشد.

مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Automotive News Europe

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران